Gå til innhold

Dårlige erfaringer med Hakki Pilke 2X-32 Greenspeed VS Hakki Pilke 2X 2000-mod?


Gjest

Anbefalte innlegg

Har siden 2000 hatt (som 1 av 2 eiere) en Hakki Pilke 2X (mye brukt:>1000 m3) som jeg totalt sett har vært fornøyd med, bortsett fra underdimensjonert vinkelgirkasse (overhalt/bytta 3 ganger) og endel reimslitasje (bruker 6-delingskniv), og det går tungt! Spes. i litt kvistrik, grov bjørk! Satset friskt i juni med å investere i Hakki Pilke 2X-32 Greenspeed (2008-mod. demomask.med joystick & optisk lengdem.), men det har vært et sorgens kapittel: altfor stramt transportbelte til ferdigved (fikk ikke oljemotor til å dra rundt engang!), innmaterbelte røyk i skjøtinga, gjentatte problemer med utløserløfter som starter kløyvesylindere og mekanikk til kløyversentral; kan skyldes at stag til fotbetjening av kløyver var ALT for langt (produksjonsfeil?), dette butta i bakken og måtte tas av for å få kløyverne til å gå i det hele tatt; hindret den frie bevegelsen til mekanikken. Utløserløfter retta og sveist, men bøyer seg igjen! Ikke mye overskudd når en har ansatt en kar til kløyvinga!! Har jeg fått en mandagsmaskin?!? Savner driftssikkerheten som den gamle 2X-en tross alt hadde! Erfaringer, anyone? ;) En ny maskin (demo eller ei) skal ikke oppføre seg sånn!! (Hva skal forresten til for å kunne heve et kjøp? Ikkeno´ hjelp å få fra forhandler, så langt... :(( )
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje-bassen_1
Har siden 2000 hatt (som 1 av 2 eiere) en Hakki Pilke 2X (mye brukt:&gt\;1000 m3) som jeg totalt sett har vært fornøyd med, bortsett fra underdimensjonert vinkelgirkasse (overhalt/bytta 3 ganger) og endel reimslitasje (bruker 6-delingskniv), og det går tungt! Spes. i litt kvistrik, grov bjørk! Satset friskt i juni med å investere i Hakki Pilke 2X-32 Greenspeed (2008-mod. demomask.med joystick &amp\; optisk lengdem.), men det har vært et sorgens kapittel: altfor stramt transportbelte til ferdigved (fikk ikke oljemotor til å dra rundt engang!), innmaterbelte røyk i skjøtinga, gjentatte problemer med utløserløfter som starter kløyvesylindere og mekanikk til kløyversentral\; kan skyldes at stag til fotbetjening av kløyver var ALT for langt (produksjonsfeil?), dette butta i bakken og måtte tas av for å få kløyverne til å gå i det hele tatt\; hindret den frie bevegelsen til mekanikken. Utløserløfter retta og sveist, men bøyer seg igjen! Ikke mye overskudd når en har ansatt en kar til kløyvinga!! Har jeg fått en mandagsmaskin?!? Savner driftssikkerheten som den gamle 2X-en tross alt hadde! Erfaringer, anyone? \;) En ny maskin (demo eller ei) skal ikke oppføre seg sånn!! (Hva skal forresten til for å kunne heve et kjøp? Ikkeno´ hjelp å få fra forhandler, så langt... :(( )
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...