Gå til innhold

Ryddesag


Gjest

Anbefalte innlegg

Tenkte å kjøpe meg ei ryddesag primært til ungskogpleie og generell skogrydding. Skal også brukes til noe grastrimming, men ikke det jeg legger vekt på når jeg kjøper saga!

 

Har sett litt på Stihl FS 480 K og Jonsered FC 2255, andre alternativ?

 

Gode og dårlige erfaringer med merkene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Robert_1

Tenkte å kjøpe meg ei ryddesag primært til ungskogpleie og generell skogrydding. Skal også brukes til noe grastrimming, men ikke det jeg legger vekt på når jeg kjøper saga!

 

Har sett litt på Stihl FS 480 K og Jonsered FC 2255, andre alternativ?

 

Gode og dårlige erfaringer med merkene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest andreas_1
Har en Jonsered RS52, den har fungert greit i temmelig mange år. Brukt mest til kratt rydding og tynning med sagblad, men har også sennboks og trekantblad til den. Meget solide sager!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

jeg har prøvd mange sager -dolmar husquarna stihl-har nå jonsered rs52

jonsered og husquarna har vist samme innmat-kun plastikk på utsida som er forskjell,da jeg kjøpte kunne jeg få quarna sag helt lik rs 52,forskjellen var bensintanken på rs sitter rundt starthuset-men på quarna satt den rundt akslingen der selan kobles på.

Det er bra sager alt sammen kjøp av en forhandler du liker,en bra forhandler gir deg og tips om efekt/størelse på saga du trenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Har brukt Jonsered FC2145S i to år nå og buker den kun til ungskogpleie. Må si jeg er godt fornøyd med sagen. Lett å starte, stor drivstofftank som gjør at den går lengre mellom hver fylling og forholdsvis beskjedne vibrasjoner. Hvis du skal bruke sagen en del vintertid(barfrostperioden med lite snø) så vil jeg så absolutt anbefale deg FC2145W med varme i handtaket. Høres kanskje beskjedent ut med kun 43ccm, men så lenge du holder skjæreutstyret kvasst, så er det nesten ikke grenser for hvor stort virke den eter seg gjennom. Har kun opplevet at den ikke har klart virke som bladet ikke rekker gjennom fra alle kanter!!! Så finnes det jo stort sett et Eik senter i de flestes nærhet eller en liten Jonsered-forhandler rundt om som kan serve deg om det skulle være noe. Har vært godt fornøyd med alle mine Jonsered produkter så langt.....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
En fordel med store sager er at en kan ha større blad og dermed kan skjære ned større dimensjoner med ett kutt. (evt enda større dimensjoner med mange kutt) Jeg synes også at det er en fordel med litt power på grasslått med tråd.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...