Guest Posted March 31, 2010 Share Posted March 31, 2010 Skal skjære en del material til eget brukt, hovedsakelig gran til konstruksjon og kledning - jeg skal sette opp en liten driftsbygning og ei lita hytte. I prinsippet står nå valget mellom elektrisk drevet kjedesag og fammating (Logosol M7) eller båndsag (Logosol LM 40). Sistnevnte er jo en betydelig høyere investering. Er det noen som har erfaring med både kjede og båndsag eller på annen måte kan argumentere for det ene eller andre? Jeg opptatt av at kvaliteten skal bli bra (jevn). At båndsagen er litt raskere, har mindre betydning. Setter pris på alle tilbakemeldinger og erfaringer! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted March 31, 2010 Share Posted March 31, 2010 Skal skjære en del material til eget brukt, hovedsakelig gran til konstruksjon og kledning - jeg skal sette opp en liten driftsbygning og ei lita hytte. I prinsippet står nå valget mellom elektrisk drevet kjedesag og fammating (Logosol M7) eller båndsag (Logosol LM 40). Sistnevnte er jo en betydelig høyere investering. Er det noen som har erfaring med både kjede og båndsag eller på annen måte kan argumentere for det ene eller andre? Jeg opptatt av at kvaliteten skal bli bra (jevn). At båndsagen er litt raskere, har mindre betydning. Setter pris på alle tilbakemeldinger og erfaringer! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest spelarjakob_1 Posted April 4, 2010 Share Posted April 4, 2010 Vil sterkt anbefale bandsag. Prisforskjela på dei to Du nemner er ikkje så stor. Trur at Du vert glad for bandsag når Du skal til å snekre opp bygga Dine. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.