Gå til innhold

Lønn i skog


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg skal arbeide i skogen i vinter.

 

Hvor mye er det bra å ta i timen?

 

Låner utstyr, og disel/olje/bensin får jeg gratis fra arbeidsgiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JD4EVER_1

valtragutten:

håper det er en spøk. 100kr t er ikke nok til maten engang for å sette det på spissen. ansatt:160kr/t

selvstendig:250kr/t.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JD4EVER_1

jim:

deg i egen person kan fint ta 220-250kr/t eller 150-160kr/t++ som ansatt. så om arbeidsgiveren \&quot\;låner ut utstyr\&quot\; til deg, så spiller det selvfølgelig ingen rolle. men skulle du holdt utstyret selv, så skulle du tatt mer i timen som selvstendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Driver litt med ungskogpleie, og da bruker jeg ta 200,- pluss mva pr.t.,men jeg må innrømme at det nok er i billigste laget all den tid jeg bruker eget utstyr..... Noen andre som driver slik manuell drift som har meninger om pris?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Robert_1

200,- timen inkludert alt utstyr kan vel ikke være lønnsomt i det hele tatt? Husk at dette skal dekke eget arbeid, slitasje, vedlikehold, bensin, utstyr, feriepenger osv...

Du skal også ha betalt for de timene du står og vedlikeholder saga, og da holder det ikke med 200,- timen...

 

Jeg ville minimum hatt 250-300,- timen hvis jeg står for alt utstyr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drevet med litt skogrydding for Jernbaneverket og Kolo Veidekke.Tok da 235kr/t+mva.Det var medberegnet sag,bensin og olje.Oppdraget gikk gjennom ett Bygdeservice vi driver,der ble det lagt til 30kr/t+mva slik att summen til oppdragsgiver ble 265kr/t.

Av de 235 kr/t jeg fikk regnet jeg 200kr i timelønn og 35kr/t på olje,bensin og utstyr.Ser i ettertid att jeg kunne økt prisen på utstyr og drivstoff noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel nevne at i den siste oversikten over Leiekjøring med mer i BG, lå prisene på hogging (\&quot\;mann med motorsag\&quot\;) fra 270,- til 320,- fakturert kr/time. Pluss evt. mva.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel skal en ha en figur til 320 +mva til vindfallhogst ,hogst ,ungskogpleie , å arbedsmoralen er som hos en snitt nordmann da kan det jaggu få ligge!

kan muligens forsvares av ekstrem dyktig person som ikke skriver timer med kam eller gaffel,det handler vel mere om av hva han får gjort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Prøv og finn ut ka arbeids giver sine utgifter ville ha vore viss du var annsatt!! Tenker ca 300 pr time ikkje er en galen pris med alle dei avgifter som skall bet til stat osv for en annsatt!!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest larsen_1

det er høye priser dere opererer med, 125 kroner timen skulle vel være mer en godt nok. visst en er ansatt ja. å arbeidsgiver holder sag og drivstoff..

som selvstendig kan en vel legge til en hundrelapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Anonym

Hmm, jeg får en arbeidskontrakt på 150 kr for linjerydding, er dette ok lønn? Skal være der ca 3 mnd ca.

 

Jeg og en kompis har startet eget firma osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Er det som fast ansatt i et firma så er det en grei lønn. Ikke bra og ikke dårlig.

Er det som selvstendig? så er det alt for dårlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...