Gå til innhold

noen flere som kjører stammelunner?


Gjest

Anbefalte innlegg

Er litt fan av gamle stammelunnere, og har selv 2 stk. Timberjack 360(den ene er delemaskin, men den andre er i drift hver vinter)

Har også en kockum 820, denne er uten vinsj for det har stått kran på den, som forrige eier desverre hugget.

Har et inntrykk av at det ikke finnes så mange av disse kjøretøyene lenger, en del er eksportert, og mange har sikkert gått til "jernskrotinsamlingsaksjoner" som har vært populært den siste tiden. Har måttet lete en del for å å tak i de jeg har ihvertfall.(noen som vet om noen som står?)

Er rett og slett nysgjerrig på om det er flere som fortsatt har noen i drift, erfaringer, og historier irundt det?. Vil tro det er noen som har vært med på noen "stunts" med disse, da de gjerne har blitt hardt brukt i mye ulendt terreng. Er jo en utrolig fremkommelighet etter de erfaringer jeg selv har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jon_inge_eidem_1

Er litt fan av gamle stammelunnere, og har selv 2 stk. Timberjack 360(den ene er delemaskin, men den andre er i drift hver vinter)

Har også en kockum 820, denne er uten vinsj for det har stått kran på den, som forrige eier desverre hugget.

Har et inntrykk av at det ikke finnes så mange av disse kjøretøyene lenger, en del er eksportert, og mange har sikkert gått til \&quot\;jernskrotinsamlingsaksjoner\&quot\; som har vært populært den siste tiden. Har måttet lete en del for å å tak i de jeg har ihvertfall.(noen som vet om noen som står?)

Er rett og slett nysgjerrig på om det er flere som fortsatt har noen i drift, erfaringer, og historier irundt det?. Vil tro det er noen som har vært med på noen \&quot\;stunts\&quot\; med disse, da de gjerne har blitt hardt brukt i mye ulendt terreng. Er jo en utrolig fremkommelighet etter de erfaringer jeg selv har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sto 2 John Deere stammmelunnere aventert på finn.no for en stund siden,også sto det en hos www.lasse-kiste.no for en god stund siden.Tror den het Clark.Så det er vel et håp om noen av disse finnes i landet ennå.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jon_inge_eidem_1

ja, jeg så disse john deere lunnerne.

Var en timberjack på finn.no for ikke lenge siden å, den var ganske høyt priset, men ble raskt solgt merket jeg meg.

Har en forkjærlighet for timberjack jeg da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jo da, kjørte mye John deere 440 a før i tia. med 2 stk igland vinsjer på som ytet 8 tonn tror jeg. elsktrisk innkobling på inntrekket og bremsene .

Men ble litt vel stor for min del da, men var topp hvis en satt seg fast med noe ute i skogen da.samt at jeg husker at å dra hele trer med denne , med kvist og alt var ingn problemer. og til å rive ned hus med\;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 4 år senere...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...