Gå til innhold

Miljøbensin på Husqvarna 242 XP


Gjest

Anbefalte innlegg

Har noen erfaringer med å bruke miljøbensin på Husqvarna 242XP? Opplevde stor forskjell etter å ha fylt på miljøbensin på favorittsaga som var vant med sjølblanda "kosthold". Det ble en del hosting & harking på max turtall. Har hørt at det vil "gå seg til", men....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tyrived_1
Har noen erfaringer med å bruke miljøbensin på Husqvarna 242XP? Opplevde stor forskjell etter å ha fylt på miljøbensin på favorittsaga som var vant med sjølblanda \&quot\;kosthold\&quot\;. Det ble en del hosting &amp\; harking på max turtall. Har hørt at det vil \&quot\;gå seg til\&quot\;, men....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har hørt (så ta det for det det er verdt) at man ikke skal bytte fram og tilbake mellom miljøbensin og selvblanda. Enten bruker du miljø eller så bruker du selvblanda.

 

Hvorfor fikk jeg aldri noen begrunnelse for, men jeg tror det ble påstått at saga kunne skjære seg...

 

Sånn, da har jeg brakt ubekreftede rykter videre, og fortsetter å fyre sag med selvblanda :)

 

/l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær også klar over at husqvarna kun godkjenner aspen sin miljøbensin. bruker du statoil eller fk bensin må du tilsette mer olje. Allt dette står i instruksjonsboka til husqvarna sine produkter.

Har du brukt selvblandet er det lurt å fortsette med det og ikke hoppe frem og tilbake mellom miljøbensin og selvblandet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 6170Turbo_1

Grunnen til at det jukser når du skifta til miljøbensin er at alkylatbensinen må ha litt feitare blanding for å få same efekten.

Dvs at du må justera forgassaren kvar gong du skifter fram og tilbake mellom dei to typane.

 

Fordelen med miljøbensinen er at den er lagringsstabil.

 

Ulempen er at den er forholdsvis dyr dersom du ikkje kjøper store kvanta.

 

Enkelte har også opplevt at sugeslangen i tanken har blitt ødelagt av alkylaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tyrived_1
Takker for 3 gode tilbakemeldinger!! Det blir selvfølgelig et valg om det ene eller det andre for min del. Selv om den sjølblanda sies å holde myggen vekke :o) må jeg innrømme mindre ubehag med bruk av miljøbensinen. Regner med at Aspen finnes hos Husqvarna forhandlerne?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...