Gå til innhold

Hydraulisk sagsverd...


Bakkjen_1

Anbefalte innlegg

Er det noken der ute som kan hjelpe meg med å finne brukt hydraulikkmotor m/skogsmaskinsverd montert??

Skal lage noke og treng hydraulisk drive sagsverd med litt størrelse på..

Har søkt på nettet men finn ingen som driv med hogging av skogsmaskiner... Forslag mottas med takk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! lurer på hva du skal lage? høres spennende ut.

dalen vedmaskiner har vel en slik motor. det er egentlig ikke så avansert. med en rims og et clutchhus fra ei motorsag er det jo bare fantasien som setter grenser:)

 

kanskje entrack har noe sånt... de driver iallfall hugging av diverse maskine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koppom Maskin AB i Charlottenberg like ved Thon senteret driver med hugging av skogsmaskiner. Der får du tak i det du er ute etter. Jeg kjøpte selv en sagmotor der (Parker F11 - 10 cm3) som jeg skal bruke på en vedmaskin. Har også laget et hydraulisk sagsverd på siden av en vanlig tømmerklo for kapping av langved til fyringsanlegg. Anbefaler deg uansett å bruke en aksialstempelmotor av skråplatetypen. Volvo Flygmotor AB Trollhättan (nåværende Parker) er meg bekjent mest kjent. Disse tåler vanvittig høye turtall og har større virkningsgrad enn tannhjulsmotorene Dalen, Japa, Hakki Pilke, Duun og Tajfun m.fl bruker. Lønner seg å lage en anti-kavitasjonsventil på motoren slik at den ikke kaviterer.

Hadde vært artig å høre hva for slags planer du har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror skogsmaster har stengt dørene men ring og hør. jeg er ingen maskin konstruktør men har du en ide som du trur vil fungere så byggiveg!,har sett noe lignende det du tenker på men med 2 eller 3 sagblad (danske greier)kosta detsamme som en ilsbo.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
er selv på utkikk etter et brukt billig hogstaggeregat, der er det mere herlige deler en en kan tenke seg. har teinet en vedprosessor som er liten og smidi som tar inn en hel stokk og sender ut ferdikløyvd ved under. Jeg kom over tilfeldi at igland er på sporet av noe men må nok tvinne litt mer tommeltotter for og mertsje denne... Så har noen noe sånt så ta kontakt.. (i oppland)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...