Guest Posted August 19, 2008 Share Posted August 19, 2008 Har nettopp kjøpt meg en JD 6420S som skall brukest i skogen. holder på å bygge om slik at eg kan snu setet osv. Er litt i stuss på plasering av spaker til tømmerhengeren ( Nokka TUME ). noen som har gjort noe lignende ? råd motas med stor takk:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest HT_1 Posted August 19, 2008 Share Posted August 19, 2008 Har nettopp kjøpt meg en JD 6420S som skall brukest i skogen. holder på å bygge om slik at eg kan snu setet osv. Er litt i stuss på plasering av spaker til tømmerhengeren ( Nokka TUME ). noen som har gjort noe lignende ? råd motas med stor takk:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ole_M._1 Posted August 20, 2008 Share Posted August 20, 2008 hvordan får du snudd seter?..kjøper du et helt nytt sete eller gjør du noe med det gamle? har en 6320 som jeg bruker i skogen og vurdere og kjøpe en tømmer henger men veit heller ikke hvirdan jeg skal få spakene inn i traktoren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest km_1 Posted August 20, 2008 Share Posted August 20, 2008 Får full pakke skogsrigging til både 20 og 30 serien. Har ein kompis som laga et feste til spakene i 3,punkten. Den er teleskopisk og kan i tilegg stilles inn med å heise trekstengene og justere toppstaget. Du må rigtignok ha bakruta oppe når du kjører kranen, men ellers vipper du den bare ut og luker luka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted August 20, 2008 Share Posted August 20, 2008 ellers såkan du jo bygge om til elstyring! En smule fordyrende men utrolig behagelig! Greier deg men en el kabel inn i hytta. Ellers vil jeg nok gå for en løsning i trepunkt, da med og lage til noe på triangel eller hmv, om du bruker det. Slipper å stå på draget å slite sentralen opp i traktoren hvertfall! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest HT_1 Posted August 20, 2008 Share Posted August 20, 2008 Har elektro hydrauliske spaker. gårr akkurat inn gjennom \"\;utsparingene\"\; på hvar side i underkant av bakruta. Setet er bare å kjøpe en ny sving skive til.bukbeskyter får enn som ekstra utstyr til JD. selve sentralen håper jeg å få feste på en brakett i toppstag festet. men selve spakene får jeg litt hodebry med Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jb_1 Posted August 20, 2008 Share Posted August 20, 2008 Kan du ikkje montere dei i armlenet da? Grammer har jo armlener til det Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest HT_1 Posted August 20, 2008 Share Posted August 20, 2008 Er for korte slanger til å monntere dei i armlenet. men den med å lage en brakett tvers over hytta var ikkje dum. M10 gjenger om eg ikkje tar heilt feil. festa styringa til pressa i midt stolpen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted November 24, 2008 Share Posted November 24, 2008 Km jeg holder akkurat på å lage meg feste til spakene. Hadde vore veldig kjekt viss jeg hadde hatt en skisse, eller et bilde av hvordan kompisen din har gjort det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted December 2, 2008 Share Posted December 2, 2008 Noen som vet hvem som leverer ombyggingssett til vendbar førerplass til JD 6x10 -6x30 serien???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest valtra_1 Posted December 2, 2008 Share Posted December 2, 2008 Til en opplysning Rune så har du giringene til både Direkt og Versu utgaven i armlenet på Valtra. Er turbin funksjon på Direkt (trinnløse), noe som ikke JD AP har. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted December 2, 2008 Share Posted December 2, 2008 http://www.youtube.com/watch?v=sj1oCx6S9eY der kan du se en skogsrigget john deere 6420 se. den har visst buk også! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.