Gå til innhold

Power Sharp erfaringer?


Gjest

Anbefalte innlegg

Så Oregon PowerSharp sverd, kjede og slipesystem som gjør at kjedet slipes på 4 sekunder til salgs på FK i dag. Så også de var demonstrert på en landbruksmesse nylig, men er det noen som har praktiske erfaringer med dette systemet og kjedene, hvordan det skjærer, slitasje, hvor mange slipinger det tåler etc?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så Oregon PowerSharp sverd, kjede og slipesystem som gjør at kjedet slipes på 4 sekunder til salgs på FK i dag. Så også de var demonstrert på en landbruksmesse nylig, men er det noen som har praktiske erfaringer med dette systemet og kjedene, hvordan det skjærer, slitasje, hvor mange slipinger det tåler etc?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo et helt annet prinsipp for tennene også i dette. Kjedet er jo bygd opp helt annerledes enn tradisjonelle kjeder og blir mer som et sagblad med hardstål tenner og slipes etter de samme prinsippene, men jeg ser jo også som deg Rune at bare en side av eggen da blir slipt (men sånn er det jo med vanlige tenner og filing på fram/undersiden også). En annen ting er jo at filepausene blir borte...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestillt meg et sett. Inneholder en Powersharp enhet, sverd og et kjede. Venter i spenning og gleder meg til å prøve. Har litt trua på dette systemet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette prinsippet er vistnok ikke helt nytt.McCullock hadde ett lignende system der slipeenheten var bygget inn i saga,det systemet var,ifølge personer som har brukt dem,en fiasko.

Håper på å få høre bruker ærfaringer fra O.A.J og andre etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Anonym

Har undersøkt litt. Det er vist ikke så helt enkelt som det høres ut.

Elverum Maskin selger Powersharp.

Ta kontakt å få detaljer.

Mobiltelefon:

Henry: 40642215

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
Hei. Løfter denne tråden pga lurer litt på å teste ut denne typen. Grunnen er at når en rydder brake, så er det veldigt fort gjort å komme borti stein og det blir unødvendigt møkje filing. Ser at dei har begynt å sella dei på jula.no. Er det nåken som har testet ut?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Som så mange andre vart eg freista til å forsøkja dette for to år sidan.

Det angrar eg på...

Etterkvart som kjeda vart skjerpa vart ho dårlegare og dårlegare.

Etter ei stund var det bortkasta å ha saga i gang, den beit overhodet ikkje!

Brukte dette ein knapp dag før eg fann fram tradisjonell kjede, fil og ryttermal.

Bruk heller pengane på ein kjedeslipar, det har eg meir tru på! Evt eit sett med kjeder og ei naglande ny fil \;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var det eg fryktet. Ser flott ut på film, der dei sager i asfalten. Håpte at det var samme kvalitet på kjede som eg har på vedmaskinen. Men når du bruker opp ein kjede på ein dag, så seier det seg sjøl... Får fortsette på gamlemåten \;-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...