Gå til innhold

Vinsj feste


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei! hva vil dere anbefale av trepunkt og hmv til vinsjen? hadde tidligere feste direkte i bakakselen. vinsjen er en to trommla 5 tonn igland vinsj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håkon_1
Hei! hva vil dere anbefale av trepunkt og hmv til vinsjen? hadde tidligere feste direkte i bakakselen. vinsjen er en to trommla 5 tonn igland vinsj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

tenk ikke tanken engang på hmv! den duger til å flytte vinsjen rundtomkring på låven med

jeg har en igland 3502Lh i 3 punkten det går bra ved vinsjing i pen vinkel helst rettbakover vinsjer en litt brutalt sidelengs m mange helstammer får støttestaga eller rettere sagt festebrakketen juling over det vanlige dette har kosta meg ca 6000 kr de siste 10 åra da har jeg bytta 2 braketter og et stag (har gått bra lenge nå)- får du hmv feste vil vel vinsjen komme enda lengre bak, 5 tonnern er sterk nåkk til å tøye hmv ramma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg ville ikjje ha stussa på å kjøpa HMV. Me har ein Igland 4000 og ein Sandvik 1-tromla, begge med HMV, og synest dette fungerer heilt topp. Sparer mykje tid og slit, og ved normalt bruk merkar du ikkje at vinsjen er komme 15cm lenger bak.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
sandviken å ved pinner er sikkert ikke problem men er det helstammedrift- vindfall-monster tuntrer og lignende bør den helst sitte fastmontert eller så godt som mulig. kjørte endel med stammelunder i vinter,det merkes at lasset kommer godt opp i panna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nøkland_1

hei, idag kan en få levert HMV ramme på på nye Iglandvinsjer, det går sikkert an å få det ettermontert. dette er kraftigere enn de gule en får kjøpt. og dessuten kommer ikke vinsjen så mye lenger bak pga ramma er mer integrert i vinsjen. Kjenner noen som har ei slik ramme på ein Igland 3502LH og de har aldri merket de problemene som noen har skrevet her før.

dessuten skal en ikke vinsje tilsides uansett, da slepper en ødelagte stab.stag og velta traktorer i verste fall.

jeg vurderer å kjøpe meg en 5 - 6 tonns to- tromla vinsj, og da kommer jeg til å velge HMV, for da sparer en tid og slit som Reidar nevnte. men det og er mye sikrere å koble på en vinsj med HMV enn på tre-punkten, da slepper en faren for få vinsjen over seg, jeg har hørt om de som har blitt drept av å få en vinsj over seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Igland 5000 to-tromlet på triangelkobling har funket bra hos en jeg kjenner. Han kjører omtrent trehundre kubikkmeter tømmer hver vinter. Traktoren var tidligere en 85 hk Ursus men nå er det en Valmet 6600. Triangelen er originalt sveist i lunnepanna, og mye grøvre enn en løs triangel. Derimot har han dratt i filler kuleleddet på hydr-toppstag et par ganger.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest andreas_1
Kan anbefale de \&quot\;orginale\&quot\; HMV festene fra Igland, men ville holdt meg unna triangel. Flere som har blitt alvorlig skadet av at de har løsnet, og vinsjen tipper bakover.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Anonym

Har også Igland vinsj og triangel ,og har har aldri hatt problemer med det.

Som det sies her så må låsen brukes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest larsen_1
hmv,triangel det er bra begge deler. har hatt både tringel og hmv på vinsjen min. nå har jeg hmv kun for at jeg har sms feste på lasteapperatet mitt. bruker en hue så går det bra med all vinsjing. smak og behaqg dettan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...