Gå til innhold

ny vedmaskin?


Gjest

Anbefalte innlegg

hei. eg vurderer å kjøpe meg ny vedmaskin og utstyr til vedhåndtering

eg har ein hakki pilke 1x37 med mek stokkebord i dag, men ser for meg å oppgradere til vedmaskin med hydr stokkebord for maks 150000,- eks mva

i tilleg tenkte eg på bobcat evt mini hjullaster til å lesse stokker og evt kjøre vekk paller med.

 

noen som har tips råd eller meininger om ka eg bør kjøpe eller ka som må gjørest for mest mulig effektiv produksjon? alle svar er til stor hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest viksen_1

hei. eg vurderer å kjøpe meg ny vedmaskin og utstyr til vedhåndtering

eg har ein hakki pilke 1x37 med mek stokkebord i dag, men ser for meg å oppgradere til vedmaskin med hydr stokkebord for maks 150000,- eks mva

i tilleg tenkte eg på bobcat evt mini hjullaster til å lesse stokker og evt kjøre vekk paller med.

 

noen som har tips råd eller meininger om ka eg bør kjøpe eller ka som må gjørest for mest mulig effektiv produksjon? alle svar er til stor hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Johansen_1

Hallo, har en hakki pilke 1x37 og er veldig fornøyd men denne. Byttet reimer og slikt men fungerer bra på store og små stokker :) Har et velte bord på ti meter slik at jeg kan ta imot et helt lass med tømmer.

Men kunne tenkt meg hydraulisk bord:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte en taifun 400 joy for ett år siden og den er vi meget fornøyd med. Du får stor kapasiet for kr 100.000,- eks mva.

Jeg ville valgt minilaster i steden for bobcat, da sistnevnte

\&quot\;roter\&quot\; veldig i underlaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest viksen_1

ja kan tenke meg en bobcat roter vel mye, men en mnilaster blir vel veldig rank når du har stokker på 4-5m 1 m opp fra bakken?

ser ut som det blir en duun vm 420 med hydraulisk stokk bord.

denne virker grei siden det er joystick betjening og hydr stokkebord.

i tilleg var den vesentlig billigere en dalen og haki pilke

får se på tajfun på dyrskun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...