Gå til innhold

Kina?


Gjest

Anbefalte innlegg

Min erfaring er at nesten alt produseres i Kina nå. Selv ipone.. Motorsager har også blitt overraskende like i design. Er det i det hele tatt noen som vet hvor kjente merker som Stihl, Husqverna etc produseres? Motoren kommer fra? Deksel fra? Jeg har en del erfaring fra andre prudukter. Det som ofte er tilfelle er at innkjøpere reiser til Canton-messen en gang i året. Der finner de et produkt de liker. Bestiller xxx-tusen og får dem til å merke produktet med deres firmanavn. Firmaene dekker seg ofte bak: "Vi har utviklet produktet, men vi produserer det i Kina. Det er nok riktig med Iphone, men med motorsager - jeg tviler.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fritjof1_1
Min erfaring er at nesten alt produseres i Kina nå. Selv ipone.. Motorsager har også blitt overraskende like i design. Er det i det hele tatt noen som vet hvor kjente merker som Stihl, Husqverna etc produseres? Motoren kommer fra? Deksel fra? Jeg har en del erfaring fra andre prudukter. Det som ofte er tilfelle er at innkjøpere reiser til Canton-messen en gang i året. Der finner de et produkt de liker. Bestiller xxx-tusen og får dem til å merke produktet med deres firmanavn. Firmaene dekker seg ofte bak: \&quot\;Vi har utviklet produktet, men vi produserer det i Kina. Det er nok riktig med Iphone, men med motorsager - jeg tviler.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henke_1

Husqvarna motorsager produseres vel i Sverige? Mens sverdene lages i Norge.

Risikoen for et \&quot\;stempelprodukt\&quot\; er større jo lavere prisen er.

Samtidig - hvilken rolle spiller det hvor toppdekselet på motorsaga di er produsert? Vi i Vesten er for dyre i drift - konsekvensen er at, som du sier - alt blir produsert i Kina.

Det finnes jo også gode produkter som faktisk stammer fra Kina, Japan, Korea e.l., så alle kan ikke taes med samme kammen. Hitachi og Panasonic er jo store merkenavn, vel kjent for både en snekker og en som bare ser på tv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fritjof1_1
Min mening var ikke å snakke negativt om Kina og alt som produseres der. Bare å påpeke at (eksempelvis) motorsager ikke er så forskjellige som man tror. Jeg vet ikke om Huqverna produserer sine sager i Sverige, men jeg tviler på det. Kan hende de kjøper delene i Kina og setter det sammen i Sverige. Kan hende de utvikler deler av saga selv og setter bort produksjonen til Kina. Eller, som flere og flere merkeprodusenter gjør, kjøper ferdige produkter i Kina og setter på sitt merke. Det kan gå andre veien også. Jeg kjøpte en ny Hyundai xi35 i sommer (koreansk bil). Den er utviklet i Tyskland og produsert i Tjekkia.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husqvarna produseres i Sverige, med sverd frå Norge og noen modeller med forgassere fra Kina (som er laget etter svenske spec.)

Det som er \&quot\;problemet\&quot\; med Kina er ikke at de produserer enkelte produkter(så lenge det er etter vesten spec.), men derimot all denne piratkopieringa (meget dårlige sådan), som myndighetene synes og se igjenom fingrene på.

Det finns jo motorsager som er nesten helt like stihl/husqvarna og se til, men er bare skrapprodukter.

Direkte farlige, ingen CE merking, ingen kjedefanger, dårlig plast i kjedebremshåndtaket. og koster kanskje 1000kr mot normalt 6-7000kr for en ekte husqvarna/stihl

Du kan jo ta en titt på denne videoen, som viser litt av forskjellen på en kvalitetsag og copyskit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...