Gå til innhold

produksjonsplass/tørkehus


Gjest

Anbefalte innlegg

har planer om å bygge tørke hus til veden med produksjonsplass rett utenfor. tenkte et byg på ca 300m2 og god takhøyde og støpt dekke inne og ute for truck. vurderer lysplater i taket og sprekkpanel på veggene. noen som har slike bygg? har dere erfaringer å dele?

alle tips og råd mottas med takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest viksen_1

har planer om å bygge tørke hus til veden med produksjonsplass rett utenfor. tenkte et byg på ca 300m2 og god takhøyde og støpt dekke inne og ute for truck. vurderer lysplater i taket og sprekkpanel på veggene. noen som har slike bygg? har dere erfaringer å dele?

alle tips og råd mottas med takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er inne på samme tanken som deg viksen.

 

Men jeg syns det blir ganske kostbart med ett skikkelig bygg.

 

Jeg vurderer i steden for en plasthall (som de på denne siden: http://www.rubb.no/haller-pa-lager.php).

 

Vurderer å kjøpe rammeverket fra en plasthall, for så å kle den med plater. Men er ikke sikker på om det er praktisk gjennomførbart.

 

Vil være interessant å høre hva du bestemmer deg for, og hvor mye det koster?

 

Jeg kunne tenkt meg noe i prisomerådet 150 - 200 tusen.

minimum 4,5 meter høyde og mer enn 200 kvadrat.

(jeg skal ha grus dekke).

 

Trevirke skjærer jeg selv, men kunne tenkt meg noen lette dragere som kan gi en bredde på ca 12 meter.

 

Tips mottaes med takk.

 

c\&quot\;,)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest viksen_1

vet ikke om dei hallene du snakker tåler plater? eg skal ha sau i bygget om vinteren derfor kan de bli litt dyrere.

taksperrer av tre i fagverkskonstruksjon må vel gå bra? det hade eg planlagt. har ikkje fått priser ennå. men eg har tomt material og takplater liggende så eg regner ikkje med så stort kontantutlegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det å bygge eget hus for lagring/tørking ikke er nødvendig.

Vedsekker som står ute i friluft tørker raskere og når de dekkes til på toppen ca midt i juni og frem til salg så blir det prima ved. Dette blir en mye rimeligere og enklere produksjon. Men det bør bruke kvalitets presseninger.

Dessuten tror jeg det er problemer med å få sekker som står midt inne i et tørkehus tørre da det blir lite eller ingen luft sirkulasjon der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...