Gå til innhold

fuktighetsmåling


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym

Til Henke.

Når spørsmålet ang. fuktighet er stilt i kategorien Skog og ved, kan du jo prøve å gjette tre ganger hva han skal måle fuktigheten i.....

Det er jo ikke nødvendig å gjøre seg dummere enn man er!!

Evnt. kan han måle fuktigheten mellom dine ører...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Norsk Ved/Espegard selger fuktighetsmålere for ved. Jeg har ingen erfaring med disse, men de har jo bra utstyr forøvrig. Du får rabatt på sekker og utstyr om du er medlem.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henke_1

Hvis du har så mye mellom øra, Klompen - som du insinuerer, kan du ikke da skaffe deg en registrert bruker her inne, så jeg kan gå deg i sømmene på alt du skriver og lage kvalme så fort du gjør en liten glipp? På forhånd takk!

 

www.norskved.no lanserer \&quot\;snart\&quot\; nettbutikk der relevant utstyr vil dukke opp for salg - antar at det er den beste måten å skaffe utstyret du er ute etter på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest thomas_1
Men de målerne dere snakker om, Jula osv. De måler jo bare opp til 2cm inn i veden? Er det nok i \&quot\;Salgsklar tørr ved\&quot\; sammenheng?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Legg ei spyttklyse i den ene enden av vedkubben, og blås i den andre, bobbler det? Isåfall er veden tørr. Jeg bruker selv en måler fra Protimeter. Fønhus Maskin AS skaffer disse. Har også et noe mer avansert apparat liggende, ment for måling av tørket trelast, men sjelden at man tar det i bruk for å måle på ved.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...