Gå til innhold

Bruk av Dalen 1278


Gjest

Anbefalte innlegg

er det noen der ute som har erfaringer med Dalen 1278 fres? sliter med at den går tett det uutløpene fra viftene møtes når jeg løfter fresen og det ikke kommer til snø til viftene lenger. og ja, jeg burde sikkert heller hatt to-trinnsfres...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1
er det noen der ute som har erfaringer med Dalen 1278 fres? sliter med at den går tett det uutløpene fra viftene møtes når jeg løfter fresen og det ikke kommer til snø til viftene lenger. og ja, jeg burde sikkert heller hatt to-trinnsfres...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1
Litt på sida av temaet ditt Konrad, men har Dalen hatt to forskjellige freser som begge har hett 1278? Skjønner at den du har er den to-vifters V-fresen - men het ikke forløperen til 2010 / 2012 også 1278? Altså den gamle totrinnsfresen, med den vanlige lille tverrakslingen...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1
Jarle: ifølge eikebladet anno 1989 er det en fres ifra Dalen som heter 1278, som har 2 vifter, og det er nok den varianten jeg har
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
Har en slik selv og er sjelden plaga med at den går tett(kansje en gang pr sesong),synes derimot at det er enormt stor kapasitet.Er kansje litt stor og tung til smårydding, egner seg best etter landevegen. HAR EN DALEN 1278 FOR SALG NÅ RING 95725468
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fresen er grei den men ha godt turtall når du starter å frese spesielt på våt snøv.Lakk fresen med blank lakk der snøen skal passere og kanskje litt silikonspray i innløpet,då er det traktormotoren som setter begrensninga
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1
nks/Rino E: hvor stor traktor bruker dere da? jeg bruker en MF på 90hk på motorn. burde jeg brukt en større? bør man kjøre på litt for høy pto-hastighet(hvis traktorn greier det)?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har brukt ein Valmet 6400 som er justert opp til ca 110Hk.Det er mengd snø pr sekund som er begrensinga.90 hk går sikkert greit men på eit lavare gir.

her er eit bilde av han i tung Mars snø:

Snørydding

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Hei ser at det er endel erfarene 1278 brukere her. Har vurdert å senke skilleveggen mellom viftene litt ( ca 10 cm).Jeg ser ikke poenget med å skille snøen lengere en høyst nødvendig.Har noen erfaring med eller vurdert det samme. Fresen tetter seg hvis det er kram snø i viftene når den blir starta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...