Gå til innhold

hakki Pilke 1x


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest potetbonden_1
Har en hakki pilke 1x som har mistet kraften i klyveren. Takler kun lettkløyvd ved.Er det noen som vet hva som kan være feil?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lånte vekk maskina mi for nokre år sidan, og då ringte han som lånte den, fordi han fikk ikkje kraft på kløyveren. Den hadde virka normalt første 4-5 pallane, så plutseleg vart det problem. Eg huska ikkje heilt, men det var noko med spaken der man kan køyre kløyveren tilbake. Den var enten bøyd, eller noko hadde kilt seg bakom staga nede, slik at den ikkje gikk heilt i rett posisjon for kløyving.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. hvilken årsmodell har du?

er den veldig gammel har du en kuleventil for den ekstra kløyvekrafta.....siden kløyvekrafta har forsvunnet går jeg ut ifra at den er nyere. da er det er boks på hydrauliken som gjør at den setter ned farten og øker kraften. denne boksen har svakheter. kulene har enten spist seg ut av sporet eller så har fjæra bak kula rast sammen. vi hadde en del problemer med dette...men da vi fikk en fabrikkny boks ordnet alt seg, den var tykkere og den holdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
det er viktig at maskina ikke vibrerer fra kraftuttaket. dette tror jeg påvirker lagra i girboksen. kjørte selv 1300 m3 på vår uten at lagra skar seg, men jeg vet det er et problem. stoppeskruene under der har også lett for å knekke.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...