Gå til innhold

Trefeller Salg av ved firma?


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei eg lurer på å starte eit firma ved siden av fulltidsjobb der eg kjem til å tilby tenester som felling av trær for folk og salg av ved.

Lurer då på om det er andre her som driver noko liknande og kan dele erfaringer, kor lønnsamt kan detta vere og kor mykje jobb kan ein klare å skaffe seg osv. Eg holder til på sørlandet så tenkte då å annonsere i aviser i kristiansand og arendal. Men nå som ein er inne i mørketida av året er det vel ikkje praktisk mulig å utføre trefelling på ettermiddagkveld så blir vel helst helg då. Har hørt snakk om folk som kan tjene opp til 10.000kr for å felle eit stort tre og kviste det og kappe det opp. Kan dette stemme? Noe som veit kva folk er villige til å betale?

Eg har tidligere erfaring med å drive firma så alle tips mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christoffer_Nilsen_1

Hei eg lurer på å starte eit firma ved siden av fulltidsjobb der eg kjem til å tilby tenester som felling av trær for folk og salg av ved.

Lurer då på om det er andre her som driver noko liknande og kan dele erfaringer, kor lønnsamt kan detta vere og kor mykje jobb kan ein klare å skaffe seg osv. Eg holder til på sørlandet så tenkte då å annonsere i aviser i kristiansand og arendal. Men nå som ein er inne i mørketida av året er det vel ikkje praktisk mulig å utføre trefelling på ettermiddag\\kveld så blir vel helst helg då. Har hørt snakk om folk som kan tjene opp til 10.000kr for å felle eit stort tre og kviste det og kappe det opp. Kan dette stemme? Noe som veit kva folk er villige til å betale?

Eg har tidligere erfaring med å drive firma så alle tips mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felle store trær midt i tettbygd strøk er ikke bare bare. Trær langs kysten har det med å falle dit det passer seg selv. Da må man ta alle forholdsregler både med sertifisering, sikring og forsikring.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christoffer_Nilsen_1
Har erfaring med trefelling og skogsarbeid ja, og er fullstendig klar over korleis trær på sørlandet oppfører seg. Og grunnen til at eg i tilfelle vil etablere eit firma er jo for å kunne få dei rette forsikringane, men må eg ha nokre slags kurs osv for å få lov til å tegne desse forsikringane eller er det så enkelt som å berre kalle seg for Trefeller?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Anonym

Hei!

Jeg har planer om å begynne med det samme som Christoffer. Hva fant du ut, Cristoffer? Hva må man ha av kurs/sertifiseringer og hvor mye koster forsikringer?

 

Vet det er lenge siden siste aktivitet i tråden, men håper på svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Christoffer_Nilsen_1

Hei, planene blei lagt på is, har tatt diverse oppdrag &quot\;svart&quot\; og det har fungert fint. &quot\;Svart&quot\; i hermetegn då det meste har vært innenfor skattegrenser hva angår pris på jobbene og noe har eg ført opp på ligninga med 0 i inntekt på jobben med begrunnelse i at eg måtte ha såpass mye utstyr for å utføre jobben med å hogge og drive fram 30kbm tømmer som var et oppdrag eg hadde. Leverte det som slip til NEG og derfor eg i det heile tatt førte det opp på selvangivelse.

 

Men over til temaet så har eg ikkje noe å bidra med for hjelpe deg, men du får hvertfall ikkje noen svar her på dette forumet så eg anbefaler deg å snakke med noen som driver med lignende for å få svar på ting.

 

Et anna tips eg kan komme med er å kjøpe motorsager og utstyr over internett via ebay, eg kjøpte akkurat ei Husqvarna 385XP sag frå usa til 4000 med toll og frakt.

Meget rå sag kan eg berre seie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...