Jump to content

Slitedeler til motorsag.


Guest

Recommended Posts

Har lyst til å dele mine erfaringer når det gjelder å skaffe slitedeler til motorsag, og poengtere hvor viktig det er å kjøpe hos forhandler som har, eller er villig til å skaffe slitedeler til saga.

Jeg kjøpte for noen år siden ei Stiga SP420 sag hos noe som heter Sykkelhjørnet i Drammen. Middels dyr sag. Etter et års tid ville jeg bestille 2 nye kjeder. Sendte først en e-post, men etter mange dager uten svar ringte jeg. De sa de skulle bestille,tiden gikk og jeg purret og purret. Til slutt ga jeg opp og kjøpte et annet sted. I høst trengte jeg nytt sverd. Det samme gjentok seg. Purret og purret, og til slutt foreslo de å bestikke hos Oregon. Jeg ville ha 16"" sverd fordi jeg har kjeder som passet, men da jeg purret igjen etter en tid hadde de fått et 13"". Jeg ringte så Stiga-importøren. De kunne fortelle at Sykkelhjørnet ikke hadde bestilt noe som helst på lange tider. De foreslo Jernia, som også selger Stiga. Jeg dro til Jernia, men de var også veldig uvillige. Det kom til å koste mange penger. Minimum kr.200 i frakt pluss ekspedisjonsgebyr pluss pluss. De foreslo at jeg kontaktet Sykkelhjørnet i stedet! Moralen er: Kjøp motorsagmerker som setter krav til sine forhandlere. De som velger spesialbutikker som skaffer deler, og kanskje til og med har eget verksted.

Link to comment
Share on other sites

Guest fritjof1_1

Har lyst til å dele mine erfaringer når det gjelder å skaffe slitedeler til motorsag, og poengtere hvor viktig det er å kjøpe hos forhandler som har, eller er villig til å skaffe slitedeler til saga.

Jeg kjøpte for noen år siden ei Stiga SP420 sag hos noe som heter Sykkelhjørnet i Drammen. Middels dyr sag. Etter et års tid ville jeg bestille 2 nye kjeder. Sendte først en e-post, men etter mange dager uten svar ringte jeg. De sa de skulle bestille,tiden gikk og jeg purret og purret. Til slutt ga jeg opp og kjøpte et annet sted. I høst trengte jeg nytt sverd. Det samme gjentok seg. Purret og purret, og til slutt foreslo de å bestikke hos Oregon. Jeg ville ha 16\&quot\;\&quot\; sverd fordi jeg har kjeder som passet, men da jeg purret igjen etter en tid hadde de fått et 13\&quot\;\&quot\;. Jeg ringte så Stiga-importøren. De kunne fortelle at Sykkelhjørnet ikke hadde bestilt noe som helst på lange tider. De foreslo Jernia, som også selger Stiga. Jeg dro til Jernia, men de var også veldig uvillige. Det kom til å koste mange penger. Minimum kr.200 i frakt pluss ekspedisjonsgebyr pluss pluss. De foreslo at jeg kontaktet Sykkelhjørnet i stedet! Moralen er: Kjøp motorsagmerker som setter krav til sine forhandlere. De som velger spesialbutikker som skaffer deler, og kanskje til og med har eget verksted.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Fordson_1

Joda, det er viktig hvis man trenger oppfølging og deler, mange av disse forbrukersagene som selges er ikke så mye billigere enn de større merkene at det er verd den manglende servicen.

 

Ellers er jo Ebay stedet for motorsagdeler, billig og enkelt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Fordson_1

Nei, kjøp Jo-Bu!

 

Nei, den gamle og kjedelige sannheten er vel fortsatt og kjøpe det merket man liker med en seriøs forhandler i rimelig nærhet.

 

Mange av disse hobbysagene står seg i hjel, de blir knapt brukt og det skaper masse problemer og dårlig rykte.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...
Guest Forhandler

Vi forhandler både Husquarna og Stihl, og har noen erfaringer.

Stihl sender innom en mann 5-6 ganger i året som spør om alt er greit. Er det problemer med leveringstid, varer eller hva som helst ordrner de opp øyeblikkelig. Fikk en spørreundersøkelse i går om leveringer fra de i går, så er tydelig de tar dette på alvor.  Hvis du ringer til Stihl blir du satt over til rett person med en gang og problemer løses pr tlf. Stihl har en veldig bra nettside med mye oppfølging, gode deletegninger, en god nettbutikk og mye mer.

Totalt sett veldig godt fornøyd med Stihl.

Ringer du Husquarna hører du "Velkomna til Husquarna Norje", lengere enn det kommer du ikke. Sender du mail får du kanskje svar etter noen uker, hvis du er heldig. Ellers hører du ingenting fra de, ingen oppfølging!  De har også en mye dårligere deletegninger, du er heldig om du finner noe der.

Har noen små Parner forhandlere i området, de har ikke et skruejern en gang! De kan ikke skaffe en del, de vet ikke hva deler er. Så de kundene kommer også hit, og er sinte for vi må ta betalt for jobber som de skulle ha fått på garanti der sagen er solgt.

Så hvis du vil ha en sag som du får hjelp med når du trenger det, velg Stihl!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...