Gå til innhold

Farma tømmerhenger


Gjest

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe tømmerhenger i løpet av 2015.

Skal bli brukt til tømmerdrift og litt ved totalt ca 100-300kubikk i året

 

Skal ha vinsj på krana og brems på hengeren.

 

Traktoren er en Valtra A 95

 

Lurer derfor på om noen har erfaring med disse? evt andre merker.

 

http://www.finn.no/finn/b2b/agriculture/tool/object?finnkode=55811837&searchclickthrough=true

 

 

http://www.finn.no/finn/b2b/agriculture/tool/object?finnkode=54497415&searchclickthrough=true

 

Har søkt rundt på forum men finner bare innlegg av eldre dato. Takker for alle svar

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt Farma i 8 år nå ( 2 stk ). Ikke sveiset noe enda, bytta klo på den første. Veldig godt fornøyd. Du kan jo kikke litt på Skogsforum.se, kan hende du finner litt mer der
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Har hatt en 8t farmahenger i snart 4 år, og har stort sett positive tilbakemeldinger....MEN...:

 

Kranbommen var montert uten foringer. Etter mye frem og tilbake kom det ny bom m. foringer, og ny bolt.

 

Ene sylinderen på støttelabben lakk. Fikk ny her også

 

Fikk lekkasje på ene hjulet, fra bremsene. Fikk reservedeler og fikk ordna dette sjøl.

 

Litt småplunder, men leverandøren (skogsverktøy) har stilt opp hver gang.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anonym

Hei. Jeg har god erfaring med farma tømmervog, sliter på vogn nr.2 nå.

Jeg hadde en farma t-9 2013 mod, som jeg tok ut 2000 m3 med på ett år,

Da jeg kjører ut etter hogstmaskin, var ikke et problem med den vognen, fulgte smøresjemaet til punkt å prikke å da blir det ikke no problem. Ettersom behovet

for sommerhugging i bløtt å vanskelig terreng meldte seg,bestilte jeg ny vogn

Hos skogsverktøy i brummundal, en t-14 med Robson drift, fikk den i november 2014 og har kjørt ut ca 600 m3 til nå med den.Begge disse vognene er brukt på en valtra a83 2013 mod som ble kjøpt å tilpasset skogsarbeid. Er Kjæmpe fornøyd med både vogn og traktor, å servicen på både skogsverktøy å den lokale valtra forhandleren. Så jeg har bare positivt å si om farma'n å min vogn får jobbe tungt.

Mvh kammen ved og skogbrukstjenester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...