Gå til innhold

Skogsarbeid ved hovedvei


Gjest

Anbefalte innlegg

Skal rydde litt skog, og ta ut litt tømmer helt inntil hovedveien som går langs eiendommen på gården. Noen av trærne må jeg felle mot veien, samt at det som skal leveres må slepes noen hundre meter langs hovedvei til lunneplass. Noen som vet regler, prossedyrer eller har erfaring med dette?

 

Det som må felles mot vei blir selvsagt bare felt, og dratt bort til egnet sted for kvisting osv, så det er ikke snakk om å sperre veien mer en et lite minutt om gangen, maks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde liknande jobb for nokre år tilbake. Då tok eg kontakt med statens vegvesen og fekk assistanse frå dei i høve stenging under felling o.l. Gjekk greit då...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein

Ville nok ha sjekka med Vegvesenet om jeg var deg, er det en lite trafikkert veg kan det kanskje gå som joffen skriver om du er heldig.

Men om regelverket skal følges i dag så skal alle som arbeider nærmere en 4 m i fra veg ha arbeidsvarslings kurs. Det må lages en skiltplan og skiltes, samt at politi, ambulanse, brannvesen, kollektivtransport og statensvegvesen skal varsles om det er fare for at vegen blir sperret. Dette for at de skal kunne planlegge alternative ruter om det dukker opp noe mens du sperrer vegen.

 

Lykke til uansett.

 

Jostein

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...