Gå til innhold

Dobbel vinsj??


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er ny i gamet. Jeg planlegger å kjøpe en vinsj. Er det ikke lurt å ha en dobbel? Da kan man lage seg en bane for å få enden av stokken høyere og unngå at den setter seg fast? Eller er ikke problemet så stort? Jeg ser jo at de fleste på markedet er enkle.

 

Gode råd mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel an på behovet. Er det ett området du skal rydde som ikke er kjørbart, så er det hensiktsmessig med totromla. Men da må du huske på at du må dra ut to vaierer og kasteblokk. Så da må det være tett skog for at det skal lønne seg. Og vinsjen må da stå der til feltet er ryddet.

Og ja det er ofte ett problem med at en kjører fast i stubber og lignende. det løser en med å buke fjernkontroll og så følge med og stoppe innvinsjingen før en setter helt fast, og så gjøre tiltak før en vinsjer videre.

Hva en velger kommer vel an på behovet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du skisserer er ikke noe stort problem. En fordel med to-trommlet vins er at du kan ha en &quot\;lang&quot\; og en &quot\;kort&quot\; vaier. Da får du en trommel for rekkevidde og en for kraft. Ellers er det mer et kostnadsspørsmål.

Sannsynligvis er du godt hjulpet med en enkel entromlet vinsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...