Gå til innhold

Stihl MS260 starter, går noen sekunder og dør


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har fått problemer med min stihl MS260. Den starter (på choke), går 10-20 sek og dør. Etter dette lar den seg ikke vekke til liv på en stund.

 

Jeg har blåst rent og vasket luftfilter, skiftet plugg, tilførselsslange for bensin med filter og forgasser.

 

Saga er alltid kjørt på hjemmeblandet drivstoff (95 oktan med 2% Stihl totaktsolje).

 

Hva er det neste å sjekke/skifte? Tenningssystem? Er det en sjanse for at saga er skjært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan være sprekk i bensinslangen, eller i en slange som står mellom forgasser og veivhus.

Er også en mulighet for at det kan være lekasje i veivhuset. Enten &quot\;bunnpannepakning&quot\; eller defekte sikkerringer. Dette kan et stihlverksted hjelpe med å trykkteste.

Lurer du på om saga er skåre kan du ta av eksospotta og se inn om det er riper på stempelet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

 

Bensinslange er som sagt skiftet, og slange mellom forgasser og veivhus er sjekket for lekkasjer. Stempel er også sjekket i eksosåpning uten at jeg kunne se riper.

 

Nå var saga helt dau da jeg prøvde å starte igjen etter sjekk av sylinder. Pluggen var våt, men klarte ikke å se gnist på den etter at jeg tørket den.

 

Pluggen er ny så den burde vært OK. Nesten så jeg heller mot tenningssystemet. Men skal få komp.testet saga først for å være sikker på at den ikke er skjært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det akutte problemet løst (dvs mangel på motorsag). Kjøpt meg en Husqvarna 550XPG.

 

Så skal jeg forske videre på stihlen når jeg får litt bedre tid. Får jeg den i veien igjen setter jeg på et 18-20&quot\; sverd og bruker den til kapping av grovt virke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
Jeg hadde samme problemet, med oppstart og straks at den døde. Løste det med R plugger. Har en MS390 som ikke likte pluggene uten. Holdt på å kjøpe ny, men testet nye plugger og VOILA! Som ny!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan komme med siste oppdatering. Etter å ha sjekket plugg og tenning OK gikk jeg tilbake til start og fant en lekkasje jeg hadde oversett i impulsslangen mellom forgasser og veivhus. Fikk tak i ny slange og nå fungerer saga igjen, både med gammel og ny forgasser.

 

Man lærer så lenge man har lever...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...