Guest Posted August 23, 2014 Share Posted August 23, 2014 Hei! Har fått problemer med min stihl MS260. Den starter (på choke), går 10-20 sek og dør. Etter dette lar den seg ikke vekke til liv på en stund. Jeg har blåst rent og vasket luftfilter, skiftet plugg, tilførselsslange for bensin med filter og forgasser. Saga er alltid kjørt på hjemmeblandet drivstoff (95 oktan med 2% Stihl totaktsolje). Hva er det neste å sjekke/skifte? Tenningssystem? Er det en sjanse for at saga er skjært? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted August 23, 2014 Share Posted August 23, 2014 kan være sprekk i bensinslangen, eller i en slange som står mellom forgasser og veivhus. Er også en mulighet for at det kan være lekasje i veivhuset. Enten "\;bunnpannepakning"\; eller defekte sikkerringer. Dette kan et stihlverksted hjelpe med å trykkteste. Lurer du på om saga er skåre kan du ta av eksospotta og se inn om det er riper på stempelet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted August 23, 2014 Share Posted August 23, 2014 Takk for svar. Bensinslange er som sagt skiftet, og slange mellom forgasser og veivhus er sjekket for lekkasjer. Stempel er også sjekket i eksosåpning uten at jeg kunne se riper. Nå var saga helt dau da jeg prøvde å starte igjen etter sjekk av sylinder. Pluggen var våt, men klarte ikke å se gnist på den etter at jeg tørket den. Pluggen er ny så den burde vært OK. Nesten så jeg heller mot tenningssystemet. Men skal få komp.testet saga først for å være sikker på at den ikke er skjært. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted August 25, 2014 Share Posted August 25, 2014 Nå er det akutte problemet løst (dvs mangel på motorsag). Kjøpt meg en Husqvarna 550XPG. Så skal jeg forske videre på stihlen når jeg får litt bedre tid. Får jeg den i veien igjen setter jeg på et 18-20"\; sverd og bruker den til kapping av grovt virke. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted August 25, 2014 Share Posted August 25, 2014 Stiv membran i forgasser som tidligere nevnt i tråden her, er det et vanlig problem ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted September 24, 2014 Share Posted September 24, 2014 Jeg hadde samme problemet, med oppstart og straks at den døde. Løste det med R plugger. Har en MS390 som ikke likte pluggene uten. Holdt på å kjøpe ny, men testet nye plugger og VOILA! Som ny! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted September 25, 2014 Share Posted September 25, 2014 Kan komme med siste oppdatering. Etter å ha sjekket plugg og tenning OK gikk jeg tilbake til start og fant en lekkasje jeg hadde oversett i impulsslangen mellom forgasser og veivhus. Fikk tak i ny slange og nå fungerer saga igjen, både med gammel og ny forgasser. Man lærer så lenge man har lever... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted September 25, 2014 Share Posted September 25, 2014 man er lærer så lenge man har elever... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted September 25, 2014 Share Posted September 25, 2014 Vil heller ha lever enn elever :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.