Gå til innhold

Vinsjing av tømmer/ved i bratt terreng


Gjest

Anbefalte innlegg

Fram til nå så har jeg hatt ei 3 tonns entromla vinsj. Har mye bratt terreng der jeg ikke kommer til med dette utstyret. Lurte på om jeg skulle få tak i meg ei totromla vinsj som en kan sette opp som slepebane. Er det noen her inne som har erfaringer med dette som de vil dele? Har ikke funnet så mye egnet utstyr egentlig, Igland drev visstnok å lagde vinsjer til dette formålet, men kan ikke se de har noe sånt nå. Planen er uansett å kjøpe noe brukt som er brukbart. Traktoren tenkt brukt er en Valtra 900
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snubber_1

Hei og takk for svar.

Ser ut som den Igland 4000 kan være noe for meg ja. Ser det ligger en på finn til 39.000 + mva. Den ser ny ut, og har vel det meste av utstyret man trenger. Høres ut som den er litt dyr, men jeg vet ikke hva de kostet ny engang. Er for tiden langt borte på jobb, men ser for meg å ta tak i dette nå når jeg kommer heim. Ser virkelig fram til å kunne få til noe bra her. Må vel innrømme at en har slitt litt opp gjennom årene med at ved og tømmer setter seg fast i stubber og stein når en vinsjer. Nesten så det har kokt litt innafor kjeledressen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...