Guest Posted June 2, 2011 Share Posted June 2, 2011 Hmmmm, startet en tråd for noen dager siden ang. ny rive 2 rotors rive. Har blitt litt i tvil etter hvert siden vi bare har en 2,4 3 pkt. maskin å slå med. Fordeler med rive: jevnere tørk (men så har jeg ikke bredspredning på slåmaskinen), muligheter for litt leiekjøring(kan bli leiekjøring med større slåmskin også), kan slå sammen strenger som blir for tynne for snitteren i vind (vind har vi en del av). Fordeler med slepslåmaskin: øker kapasiteten på den mest tidkrevende arbeidsoperasjonen, mye bedre å slå med enn 3 pkt, osv. Tror nok jeg heller mest mot slepeslåmaskin. Hadde vært kjekt med rive også, men føler nok kanskje at vi må bruke noen år på å få jordene slette nok for ei stor rive. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ValtraN92_1 Posted June 2, 2011 Share Posted June 2, 2011 Hmmmm, startet en tråd for noen dager siden ang. ny rive 2 rotors rive. Har blitt litt i tvil etter hvert siden vi bare har en 2,4 3 pkt. maskin å slå med. Fordeler med rive: jevnere tørk (men så har jeg ikke bredspredning på slåmaskinen), muligheter for litt leiekjøring(kan bli leiekjøring med større slåmskin også), kan slå sammen strenger som blir for tynne for snitteren i vind (vind har vi en del av). Fordeler med slepslåmaskin: øker kapasiteten på den mest tidkrevende arbeidsoperasjonen, mye bedre å slå med enn 3 pkt, osv. Tror nok jeg heller mest mot slepeslåmaskin. Hadde vært kjekt med rive også, men føler nok kanskje at vi må bruke noen år på å få jordene slette nok for ei stor rive. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ValtraN92_1 Posted June 2, 2011 Share Posted June 2, 2011 JF GMT 3205 LP og JF GMS 320, hva er primært forskjellen på disse to? Begge er sidemontert. Ellers interressert i tips ang. ny eller nyere brukt slåmaskin. Gjerne med mulighet for breispredning. Har i den forbindelse en Kuhn 243 3 pkt. maskin for salg 2005 mod. Gått ca. 500-600 mål i året. Ingen havari eller påkjørsler. Innelagret. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest oddi_1 Posted June 3, 2011 Share Posted June 3, 2011 Har ein taarup 4232 (3,2m) med bredspredning, er veldig godt fornøyd m denne. Slår fint og er stabil og fin. Kan absolutt anbefale taarup, men ville nok vurdere ein sentermontert neste gang. Dei fleste enteprenørene her i område kjører også taarup ellers går det litt Kuhn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.