Gå til innhold

igland vinsj på valtra


Gjest

Anbefalte innlegg

hei.

 

Har en to-tromlet 3,5t Igland vinsj fra 80 tallet. Det er fjernstyring på den med frikobling og inntrekk.

Problemt er at wiren blir ikkje helt frislept når den burde vert det. >du greier å dra den ut, men det er veldig tungt, og den går inn igjenn av seg sjøl.

Har fri retur på traktoren (valtra N92), å koblingene er vanlige iso koblinger som eg har tatt ut innmaten for å minske motstand.

 

Noen tips??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må montere egen motstandsfri retur på oljepåfylingshullet,slik det er på eldre valmeter,mezzo.juster ned oljemengden med dreiehjulet,slik at vinsjen virker,hvis du kjører all oljen på nye returen får du ikke nok smøring på girkassa. den returen som sitter der har litt motstand ,for olja kjøres inn på girkassa for smøring
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest volvo220d_1
hei, hadde samme prob selv på en 5002(egen oljepump på den), på trykkplaten sitter det 3 bladfjærer som må fungere, jobben til disse er å flytte trykkplata ifra clutchen når den er frikoblet, hvis det er slike på vinsjen din, så sjekk disse.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Hadde samme problemet som deg på min N92. Riktig det som alutrak skriver. Litt tuklete med returen i oljepåfyllingshullet på disse. På min traktor blei den frie returen lagt opp med ny slange som blei tilkoblet med et T stykke på slangen som kommer ut øverst på løftesylinderen til trekkstengene. Denne har vist fri retur. Dette har fungert problemfritt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Det du må passe på her er at oljen du tar ut av traktoren må gjennom en mengdereguleringsventil, enten fra traktoren (om montert) eller en mellom traktor og vinsj. Det viktige her er at ikke all olje som pumpen leverer går gjennom vinsjen og så rett i tank, noe av oljemengden må inn på retursystemet på traktoren for å opprettholde smøretrykket av gearkassen. For all del ikke begynn å strupe oljemengden med dyser og slikt som nevnt over her for da kjører du oljen over sikkerhetsventilen som fort resulterer i varmgang og skader/havari på pumpa.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...