Gå til innhold

Tajfun vinsjer


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Er det noen her med erfaring med tajfun vinsjer? Trenger en ny vinsj snart og lurer litt på EGV45/55 AHK, dvs en hydraulisk variant med radiostyring.

 

Alternativet er Igland sine 4,5/5,5 tonns vinsjer med radiostyring.

 

Igland er jo mer kjent i Norge, men Tajfun så også litt spennende ut...

 

/l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Kjøpte 55 i fjor høst med radiostyring og hyd uttrekk. 400m3 uten noe tull, Kjempe fornøyd. Sterk og pålitelig og kjempe grei forhandler på fåvang(asgeir)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har 80m med 11mm på min tajfun, av den sterke typen solgt av fåvang maskin. Ikke hvert ett brudd på 400m3. Anbefales den å.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser jo fint ut.

 

Hvordan er vinsjen når det er &quot\;kaldt&quot\; (dvs ned mot -15, er det kaldere pleier jeg å holde meg inne)?

 

Det vel er en hydraulikkpumpe i den, trenger den noe oppvarmingstid før det er noe liv i den? Andre ting/problemer i kulde?

 

/l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Heisann.

Kanskje litt sent dette?

Har selv en tajfun 45 ahk med fjernkontroll kjøpt ved kampanje til 29 000 + moms.

Fulgte med 9 mm wire som er 80 m lang. Er fornøyd med den. Dersom du ikke har skaffet deg enda, kan jeg anbefale deg det. Anbefaler med fjernkontroll, og hyd. uttrekk som jeg dersverre ikke har :-)

Ved arbeid i kald temperatur er det alltid naturlig å la oljen bli varm for best effekt.

Du har sikkert fått med deg at den har egen hydraulikkpumpe, og kun trenger kraftoverføringsaksel. Så kommer det også an på om du benytter deg av trepunkt, eller hmv/ triangel-kobling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Neida, ikke for sent, er ikke så kjapp i avtrekkeren.

 

Takk for tilbakemeldingen. Hvis det blir Taifun (eller annet merke) så blir det med &quot\;alt&quot\; utstyr, ja. Dette blir antakelig den eneste vinsjen jeg kjøper i mitt liv og da tar jeg med det som er å få.

 

Egen hyd.pumpe har jeg fått med meg. Det er egentlig en av hovedgrunnene til at jeg synes Tajfun er mest interessant. Av en eller annen grunn byr det meg imot å ha traktoren stående å gå med trykk på hydraulikken mens jeg er et annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Er forhandlere rundt omkring, men det er Fåvang Maskin som er importør. Ta en telefon til de, så opplyser de deg hvem som er den lokale forhandleren. I Haugesund og omegn er det Agripartner DA som selger vinsjene.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...