Gå til innhold

Problemer med ny Igland 4001 og radiostyringen


Gjest

Anbefalte innlegg

Har en helt ny Igland 4001 vinsj med radiostyring og under bruk i dag så stopper ikke vinsjen når man slipper knappen på fjernkontrollen. Blir stående å slure inntill vinsjen hvis stokken ikke smeller hard inni. Svir vel av hele klutsjen, hva gjør jeg galt?

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter litt feilsøking så var det høy og lavserieknappen på kraftuttaket som var feilinnstilt...gikk på for høy fart. :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og etter en liten stund er problemet der igjen, med last på wiren så smeller stokken inni panna med full kraft selv om knappen på radiosenderen er sluppet i god tid og den står og slurer. Hendelen ser ikke ut til å gå helt opp, bare halvveis. Mulig det er magnetventilen i boksen som sitter på hydraulikken? Mekaniker bestilt for her kommer jeg til kort.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Apple_farmer_1
Jeg hadde problemer med at det festet som fester sylinderen på armen//hendelen hadde løsnet, men husker ikke helt om symptomene var som du beskriver at den ikke ville slutte å dra. Det ser du om du skrur av plata på toppen og ser ned på armen om festet har flyttet seg. Det var en skrue som hadde løsnet litt på min såvidt jeg husker.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan se ut som det Apple farmer skriver stemmer. Festebrakketten har noe slark, ca 2mm og klyper bare i toppen. Ny er bestilt fra Igland så får vi se om det retter opp feilen. Dog må jeg si at noe så banalt ikke burde skje, så her har Igland et seriøst forbedringspotensiale...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Foreløpig løsning var å slipe litt på braketten slik at den ikke slår inni boksen rundt, borre nye hull til fjærene for å gi bedre trykk på hevingen av hendelen, samt oppsmurning av alle deler. Satser på at dette vil gi sikker bruk. Igland hadde ingen annen løsning på problemet og ny festebrakett var like ubrukelig som den som satt på, for mye luft mellom brakett og arm nederst i feste.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...