Gå til innhold

Pris på leiesaging?


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei alle.

Ny på forumet nå, men har smuglest en liten stund.

 

Har prøvd å lete, men finner ikke svar på følgende:

 

Noen som vet om priser folk tar rundt om for å leie seg ut med et mobilt sagbruk?

 

Har en Logosol M26 til vurdering, da jeg skal bygge garasje, pusse opp og bytte kledning på huset osv osv...

 

Men det rettferdigjør kjøpet enda mer hvis jeg kan leie meg ut (kun i småskala) å få inn litt kr på det i tillegg.

 

Anyone?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Vi betaler kr. 370,- pr. time inkl. sagfører på en stasjonær, moderne gårdssag av typen Viking her i distriktet. Ikke helt svar på ditt spm., men en pekepinn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Apple_farmer_1

Jeg har en stasjonær Logosol LM Pro med el. drift og tar 350 + moms pr. time. Jeg har et kantverk på vei og har tenkt å gå opp til 400 når det er installert, da det vil øke effektiviteten og skurutbyttet endel.

Jeg har valgt å gå for stasjonær sag, da det er enklere å flytte tømmerstokker enn å flytte og sette opp saga for hver gang, samt at jeg kan bruke strøm i stedet for bensinmotor. Jeg har hus over og en rampe så jeg kan rulle tømmeret rett inn på saga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Granheim_1

Flott. Takk for svar.

 

Rundt 350,- var det jeg også så for meg.

 

Det er klart, strøm og stasjonær er kanskje det som gjelder.

Men jeg har ikke traktor og tømmervogn, så fremfor at kunden må leie det også (eller kjøre selv) så tenkte jeg evt å kunne møte han i skogen eller hjemme hos han.

 

Ellers så ser jo oppsettet til han her rimelig mobilt ut

http://m.youtube.com/#/watch?v=DSCl2_652wo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...