Gå til innhold

hydrosekkene siger sammen :/


Gjest

Anbefalte innlegg

er plaga med at sekkene siger sammen når eg tar vekk stativet.

 

eg fyller sekkene ca 1/3 del, so hopper eg oppi og "trakker", fyller så til 2/3 og gjør d samme, og siste delen bruker eg å "stable til". sekkene ser jekla bra ut, heilt til eg tar vekk stativet, da siger dei utover, og ser ut som en punktert ballong.

Eg har prøvd fleire metoder for å få sekkene til å sjå meir innbydande ut for kundane, men får d liksom ikkje til.

 

er det nokon her som har eit godt tips eller tre?

eg bruker sekker som er kjøpt av espegard/norsk ved, og dei burde jo vere bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker samme metode som deg og synes det fungerer veldig bra. Er viktig å trampe til skikkelig i nedre del av sekken. Er oppe i sekken 3 ganger pr fylling og stabler på de øverste 20-30 cm. Sekkene blir stødige etter min mening og jeg stabler 3 av de i høyden.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MXU135_1

kallemann her.

bruker du en annen type sekker da kansje?

 

er du plaga med at de siger sammen etterhvert som de tørker, eller står de støtt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest traktor_pelle_1
Det er viktig at sekken strammes opp skikkelig når man fester den i stativet, slik at det ikke er noe slakke i sidene da vil den sige utover. Jeg fyller til toppen av stativet og snurper sammen det som er til &quot\;overs&quot\; av sekken på toppen av pallen. Da holder de fasongen godt etter min erfaring. De må også komprimeres litt, særlig viktig å pakke veden godt ut i hjørnene så den får en firkantet fasong.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MXU135_1

takk for tips :D

 

hvordan gjør dere det med bandet i botnen, hvor mye strammer dere inn der?

eg bruke å stramme inn sopass at ei får ca en halv meters lengde på bandet, oxo legger eg veden godt uti hjørna i botnen, slik som d blei beskrevet her av dere. men allikavel so sige d liksom ut når eg åpner / tar vekk stativet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du komprimerer for lite. Jeg legger til 5-6 ganger i hydrosekkene og er spesielt nøye i bunnen og på toppen samt i hjørnene. Hvis jeg slurver får jeg &quot\;luftlommer&quot\; som gjør at sekken siger ned, gjerne bare på ei side, når jeg fjerner stativet. Da blir det håpløst å stable pallene i høyden. Har noen sekker som brukes om igjen og de holder ikke så godt på fasongen som nye. Bruker sekker fra Espegard og er godt fornøyd.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør først og fremst tre sekken nedpå pallen. Da henger den godt fast der og er lett å stramme opp skikkelig før du legger i veden. Uten stram sekk får du aldri skikkelig form på den om du tråkker aldri så mye. Er sekken for slakk siger den sammen når du tar vekk stativet. Lettest å få fin form på eurosekker. Verre med hydrosekkene.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uenig i det. Jeg mener Hydrosekkene er mye mer stablie. I hvertfall for stabling i høyden. Lager litt euro også men de settes oppå 2 hydrosekker for jeg liker ikke å stable euro på euro.

Kallemann: jeg stabler ikke sekkene før de kjøres i hus utpå sommeren (når de er tørket). Jeg snurper sekken litt sammen i bunn, ellers festes den ikke til pallen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du strammer snora nederst litt også legger du 20cm med ved i bunnen, også gjør du slik du alltid har gjort det er det vi pleier med sekkene våres vær nøye med å legg til veden på toppen og kanskje sett på ei lita snor på tvers da står de! kjører med en slik sekk på lastern i 40 km/t og det går veldig bra! stor forskjell på sekkene hvis den som har kappa har vært slurvete \;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strammer inn litt i bunn slik at en får stablet veden litt på sekken. kapper opp to stranger og så klatre oppi og stable i bunn. fordele veden litt etterhvert som en fyller. dra sekken opp for å stramme den og bruk ekstra tau på toppen for å stramme. Jeg krysser tauet fem ganger.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Me brukar bare eurosekk. Me lar veden gå frå vedmaskina oppi ein hengar som står med tippen oppe, og så etår det ein å lør heile sekken, mykje arbeid, men så får ein veldig stabile sekkar og fornøyde kundar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...