Gå til innhold

Valg av tilhenger til MF 3625


Gjest

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Eg har ein 2013 modell MF 3625 med rundt 70 hk og 4wd. Er på utkikk etter henger, muligens kjøpe heilt ny. Vil ha ein hengar som kan brukast til det meste og som har litt kapasitet på nyttelast er viktig, men eg er usikker på kor langt opp eg kan gå i størrelse før det blir for "stort og tungt" sjølv med tom hengar. Nokon som har anbefalingar? Har kikka litt på Orkel T51, evt T61.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per-Anders_1
Takker for gode svar sålangt! Ja, karmane/lemmane bør vere litt robuste så den kan brukast til lett massetransport, grus, pukk etc.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier meg enig i alt OS sier her.. Har selv brukt en 8 tonns Weckman WS80 på en Fendt 305 LSA (62 hk 4WD) i mange år, det har gått rimelig greit, men i bakkene er det ikke så smart å kjøre en såpass stor henger på en 60-hester..

Er en kjempefordel å ha bremser - er egentlig et must om du kan velge! Jeg har ikke hydraulisk tilhengerbrems på min Fendt, selv om det er bremser på en aksel på hengeren.

Weckman er jeg godt fornøyd med, men karmtykkelsen er ikke så mye å skryte av... til korntransport, som min henger blir brukt til, er det helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok godt for en Orkel T61, har selv en 4 tonns Orkel Billy som er 20 år og levd ett hardt liv, men lemmene tåler det meste. Koster noen kroner mer, men det er det verdt.

Har akkurat kjøpt ny Orkel TT100 nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! et tips på siden av diskusjonen:

Dersom du er redd for svake karmer (de blir fort stygge dersom hengeren blir brukt til annet enn korn), kjøp med innleggskarmer. alternativet er som vi har gjort: skru på kraftige forskalingsplater på innsida.

 

Sigve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...