Guest Posted February 7, 2015 Share Posted February 7, 2015 Heisann! Eg har ein 2013 modell MF 3625 med rundt 70 hk og 4wd. Er på utkikk etter henger, muligens kjøpe heilt ny. Vil ha ein hengar som kan brukast til det meste og som har litt kapasitet på nyttelast er viktig, men eg er usikker på kor langt opp eg kan gå i størrelse før det blir for "stort og tungt" sjølv med tom hengar. Nokon som har anbefalingar? Har kikka litt på Orkel T51, evt T61. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted February 8, 2015 Share Posted February 8, 2015 Junkarri J-5 er ein godt alternativ. Har ein slik, er godt fornøgd! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Per-Anders_1 Posted February 8, 2015 Share Posted February 8, 2015 Takker for gode svar sålangt! Ja, karmane/lemmane bør vere litt robuste så den kan brukast til lett massetransport, grus, pukk etc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MW_1 Posted February 8, 2015 Share Posted February 8, 2015 Sier meg enig i alt OS sier her.. Har selv brukt en 8 tonns Weckman WS80 på en Fendt 305 LSA (62 hk 4WD) i mange år, det har gått rimelig greit, men i bakkene er det ikke så smart å kjøre en såpass stor henger på en 60-hester.. Er en kjempefordel å ha bremser - er egentlig et must om du kan velge! Jeg har ikke hydraulisk tilhengerbrems på min Fendt, selv om det er bremser på en aksel på hengeren. Weckman er jeg godt fornøyd med, men karmtykkelsen er ikke så mye å skryte av... til korntransport, som min henger blir brukt til, er det helt greit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted February 8, 2015 Share Posted February 8, 2015 Jeg ville nok godt for en Orkel T61, har selv en 4 tonns Orkel Billy som er 20 år og levd ett hardt liv, men lemmene tåler det meste. Koster noen kroner mer, men det er det verdt. Har akkurat kjøpt ny Orkel TT100 nå. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted February 9, 2015 Share Posted February 9, 2015 Hei! et tips på siden av diskusjonen: Dersom du er redd for svake karmer (de blir fort stygge dersom hengeren blir brukt til annet enn korn), kjøp med innleggskarmer. alternativet er som vi har gjort: skru på kraftige forskalingsplater på innsida. Sigve Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.