Gå til innhold

Delaval r200 klippemaskin


Gjest

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har erfaring med delavals batteriklippemaskin.Tenkte å bruke den til å helklippe storfe i løsdrift. Hvor ofte må batteriet byttes? Hvor mye koster batteriet?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Er det noen her som har erfaring med delavals batteriklippemaskin.Tenkte å bruke den til å helklippe storfe i løsdrift. Hvor ofte må batteriet byttes? Hvor mye koster batteriet?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Hei. Eg har ikkje noko tal på verken levetid eller kostnad på batteri, men veit at eg sjølv vart grundig lei av batterimaskina vi hadde. No har vi kjøpt ny maskin, med kabel! Slus dyra som skal klippast ut i utskillingsbingen, lås dei i fangfronten og klipp i veg. Garantert billigast, og raskast!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Apple_farmer_1
Hei, vi har ei slik maskin og bruker den ganske mye. Lettvint å slippe ledning, men du klipper ikke så veldig mange dyr på ett batteri. Fint hvis du skal klippe 2-3 dyr, eller klippe litt jur på mange dyr spredd rundt i fjøset. Bråker heller ikke så mye som tilsvarende på strømnettet, så noen litt nervøse dyr tåler bedre batteriklipperen. Vi har hatt den i noen år, og har 3 batterier, de eldste varer ikke lenge selv om de er nyladet nå. Prisen på ett batteri lå på over 1200 kroner så jeg på FK sine nettsider i dag. Tror kanskje det er NiCd på den vi har, kan ikke huske å ha betalt så mye for batteriene. Svakhet er at det kommer små hår inn i bryteren slik at det blir dårlig kontakt, og du ikke får start uten å prøve 20+ ganger.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Takker for svar. Jeg har maskin med ledning for å bruke når jeg skal klippe mange, så jeg tenkte å bruke r200 til å helklippe enkeltdyr, samt å gå rundt i løsdrifta å klippe litt jur og lår mens dyra er løse. Har en pent brukt maskin på handa til ca 1300 kr, så om jeg må kjøpe nytt batteri er det ingen krise. Tror kanskje jeg går for den:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...