Gå til innhold

Skada kyr og kalv...


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Faile_1

Eg hadde ein kalv som var dårleg i magen. Den er snart eit halvt år gammal og får morsmelk. Den er våt og skiten langt opp på ryggen og ned etter beina. Då vi vaska vekk skiten såg vi sår under. Anus har sår i nedrekant, som om det er hudlaust med små blødningar. Mellom beina er det sameleis(i vaginaområdet, ser hudlaust ut her også), plus nokre små sår litt lenger ute på låra. Elles er den i fin form, spretten og fin som vanleg. Laus rennande avføriring men vanleg farge.

 

No vert den vaska to gonger om dagen med grønsåpe, og spraya med blåspray. Samt vi har ordna kalvgjømme, slik at den får ete så mykje høy den vil.

 

Kva kan ha foresaka dette? Lenger periode med avføring på huda? kan oksekalven på omlag same alderen vere årsaka på nokon måte? Det er dei einaste årsakane eg kan kome på kan vere grunnen, forstår lite her...

 

Noko meir eg kan gjere for kalven? Har antibiotika mot mageskjau, men vetrinæren meinte at kalven var for gammal... Nokon med ein anna meining?

 

 

Kyra... Av alle ting klarte min kjære mann å sette inn ein litt for skarp metallbehaldar til å ha vatn i, sida alle plastbeholdera var øydelagde. (no erstatta med ein skikkelig vassbeholdar, men forkorta bein slik at alle når tak i vatnet...)Resultat, ei ku som har trakka borti den og skore seg... Ho haltar litt. Såret er spylt med kalt vatn og vorte spraya med blåspray fleire gongar. Slutta å blø, men det heng ut litt levra blod. Eg tenkte å fortsette å sprayde den, ev. spyle reint om det vert skite igjen, og så den an i nokre daga. Kva hadde dykk gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg hadde ein kalv som var dårleg i magen. Den er snart eit halvt år gammal og får morsmelk. Den er våt og skiten langt opp på ryggen og ned etter beina. Då vi vaska vekk skiten såg vi sår under. Anus har sår i nedrekant, som om det er hudlaust med små blødningar. Mellom beina er det sameleis(i vaginaområdet, ser hudlaust ut her også), plus nokre små sår litt lenger ute på låra. Elles er den i fin form, spretten og fin som vanleg. Laus rennande avføriring men vanleg farge.

 

No vert den vaska to gonger om dagen med grønsåpe, og spraya med blåspray. Samt vi har ordna kalvgjømme, slik at den får ete så mykje høy den vil.

 

Kva kan ha foresaka dette? Lenger periode med avføring på huda? kan oksekalven på omlag same alderen vere årsaka på nokon måte? Det er dei einaste årsakane eg kan kome på kan vere grunnen, forstår lite her...

 

Noko meir eg kan gjere for kalven? Har antibiotika mot mageskjau, men vetrinæren meinte at kalven var for gammal... Nokon med ein anna meining?

 

 

Kyra... Av alle ting klarte min kjære mann å sette inn ein litt for skarp metallbehaldar til å ha vatn i, sida alle plastbeholdera var øydelagde. (no erstatta med ein skikkelig vassbeholdar, men forkorta bein slik at alle når tak i vatnet...)Resultat, ei ku som har trakka borti den og skore seg... Ho haltar litt. Såret er spylt med kalt vatn og vorte spraya med blåspray fleire gongar. Slutta å blø, men det heng ut litt levra blod. Eg tenkte å fortsette å sprayde den, ev. spyle reint om det vert skite igjen, og så den an i nokre daga. Kva hadde dykk gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.Sår kan opstå grunnet lengre perioder med avføring og konstant/gjenntagende fukt mot huden.Sørg for at kalven holder seg tørr å få orden på magen.

å angående kua fortsett med å holde såret rent så vil det gro.Jeg bruker stort sett å vaske med grønnsåpe å spraye blåspray, Er det langt nede å fare for mye skitt i såret slår jeg rundt en selvheftende bandasje for å hindre det verste av skitt å komme til. De fleste sår ordner seg med godt sårstell.Skulle du få betente sår å store/dype sår ta kontakt me dyrlegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne_1

Hei

Jeg reagerer litt på at du har så skitne dyr.

Det Burde ikke forekomme!!

kalvegjømme er også et krav hvis ikke kalven har mulighet til å spise for seg selv på annen måte.

 

Men det er bra at du nå vasker den i grønnsåpe og sprayer med bluespray.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antibiotika mot magesjau???? Det er vel ikke vanlig å bruke denne medisinen mot magesjau da den i seg selv fører til magesjau....Har kalven diare, gi den lite og ofte og bland diakur i melka( fås på fk) Er det ammekalv som går med mora får dei ofte mye melk og laus avføring kan forekomme uten at det egentlig er så farlig. Følg med på den og få eventuelt tabletter av dyrlegen viss diakur ikke hjelper....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Faile_1

Tabletter ein kunne få med dyrelegen mot mageskjau var nettopp antibiotika. Eg veit, for eg spurde og var litt overaska sjølv...

 

Kyrne mine skal vist vere reinare enn snittet i følgje inseminør og vetrinær. Tilogmed dei som ligg på spaltene i staden for i bingane, av eigen fri vilje.

 

Du reagerer på at eg har så skitne dyr? Det er jo det eg prøver å få hjelp til her, kalven vert jo skiten og våt omtrent med ein gang etter vask. Kom ikkje her å fortel meg at bønder flest vasker kalvane fleire gongar for dag om dei vert møkkete. Kalven har fått tilgang til kalvegjømme, utan forbetring av tilstanden.

 

Vi skil kalven i frå flokken no, så kan vi lage det ekstra tørt og behaglig for den, så sleppe den ut igjen til mora seinare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne_1

Ja,jeg reagerer på at kalven var så skitten som du beskrev. Har da selv hatt kalver med diarè uten at halve kalven er full av skit. Er kun halen og litt av lårene og det forsvinner av seg selv etter noen dager når den er blitt frisk.

Men,det krever mye arbeid med renhold å holde dyrene rene,især når de står bundet på bås.

 

Men jeg vil ikke beskylde deg for at det kun er din feil, men mye kan komme av hvordan ditt fjøs er oppbygd og selvsagt hvis kalven har hatt diarè over lengre tid. Men da burde jo dyrlege være kontaktet tidligere.

 

Men du bør være forsiktig med å ta kalven fra mora da den sansynligvis kan bli tørr.

Jeg vil anbefale deg å slippe kalven til moren 5-6 ganger i løpet av dagen slik at den for melket moren.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tracker_1

Ville gjort som \&quot\;ja\&quot\; sier, prøv med Diakur eller Saltbalanse. Dette kan du få kjøpt på Felleskjøpet. Diakur kan du blande med melk, mens Saltbalansen kan blandes ut i vann. Problemet med ammedyr kan være å få dem til å drikke av flaske.. Ellers så kan du jo henge en varmelampe opp over der kalven ligger. Men vær forsiktig, heng den så ikke kalven når tak i den å river den ned. !!!(Brannfare)!!!

Jeg synes du gjør en god jobb, bare fortsett å vaske med grønnsåpe den leger sår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

En litt stakkerslig debatt, dersom din kalv er skitten på grunn av løs avføring - er den syk.

 

Den har vært slik i flere dager - den trenger hjelp!!!

 

Du må snarest kontakte din lokale \&quot\;kudoktor\&quot\;, han/hun kan gi deg mange gode tips om fôring, stell og behandling av dyra dine.

 

Jeg har etter 10 år som travel kudoktor sett alt for mye dårlig kalvebehandling, ammeku kalver er på mange måter mer sårbare enn NRF kalver - først og fremst trenger de mye mer mat (melk) enn hva en NRF kalv kan overleve på.

 

Når Kalven din er over 6 mnd gammel skulle den være storspiser på Kraftfor og Grovfor, mest sannsynlig tar den ikke det godt og har ikke fått etablert noen god vomflora.

 

Men det må det fagfolk til for å kunne tolke med ett klinisk blikk. Vanlig DHS tabletter skal den iallefall ikke ha, den blir heller ikke bra av diakur/ saltbalanse osv, men den kan overleve litt lenger.

 

En aktuell behandling kan være å gi den vomsaft fra ett annet dyr som er i fin form.

 

Men som sagt, først må diagnose stilles, om det er tarm, eller vom som er problemet.

 

Ring dyrlege i morgen 08:00

 

mvh

 

Dyrlege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Faile_1

Kyrne og kalvane mine får vanlegvis ikkje kraftfor.

 

Det eg synest er så rart er at den ikkje virkar sjuk, oppfører seg heilt som normalt... Så har ikkje vore så redd for at den skal døy kva tid som helst.

 

Rasa er 75%dexter og 25%angus. Det kan vere at denne kalven ikkje får så mykje mjølk som den bør, for mora har addoptert ein eldre morlaus kalv, og gir mjølk til den også. Er det vanleg å gje kalver morsmelkerstatning når dei er rundt halvåret? Kor lenge er det vanleg å gje dei erstatning, når dei ikkje går med mora?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne_1

Hei

Hvis kalven er over 2 mnd er det ikke grunn til å gi den melkeerstning. Du bør begynne å gi den kraftfor og gradvis venne den fra moren. Du burde også ta den inn og gi den noe godt høy og tilgang til fin tørrhalm.

En tanke jeg satt med her, er at det kan være at den ikke tåler melk. Vi var ute for at en NRF-kalv ikke tålte vanlig melk eller melkeerstatning. Den fikk så vann og saltbalanse. Kalven ble stor og fin den.

 

mvh magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Faile_1

Kalven har normal avføring no, men den lek veske frå rompa. Dette virkar jo allvorleg, kanskje såret i området der gjer at den ikkje klarer å stenge heilt att? Så trur vi har konstantert at feilen ligg i endetarmsopningasansynlegvis.

 

I dag har vi vaska og tørka kalven med hårfønar. Så da vil vi lettare kunne sjå om den held seg tørr. Men lek den veske så kan jo det forklare kvifor det er så våt på ryggen kanskje.

 

Vi har stengt kalven inne med mora no, då vil den nok få nok melk.

 

Kjem til å ringe vætrinæren i morga, om ikkje anna enn for råd om det ikkje er noko dei kan behandle.

 

Nokon som har opplevd noko liknande?

 

Kua som skada seg er mykje betre, såret gror fint, men ho halter litt enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Faile_1
Då har eg snakka med vetrinæren. Det var ikkje anna å gjere med kalven enn å vaske med grønsåpe og spraye med blåspray...Så da håper vi på det beste da, og fortsetter med behandlinga. Den har jo ikkje magesju, og den er i fin for elles, så vi har god trua på betring. Såra gror etter kvart håper vi på...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Faile_1

Ja då vart såret ikkje betre, heller verre. Resultatet var sårkløft frå likkemuskelen og ned mellom beina. Såg at det umogleg kunne gro av seg sjølv, og såret berre opna seg meir og meir uansett mengd vask, spray og tørking med hårfønar...

 

Så då fekk kalven heller slutte livet litt tidleg enn å risikere et den skulle verte sjuk av heile greiene, og at skrotten berre måtte kastast. Den hadde uansett lidd lenge nok...

 

Det rare var at det akkurat denne dagen kom ein uventa lamababy til verda også:) Dei skjuler graviditet veldig godt, så svangerskap kan berre bekreftast med ultralyd. Sidan den forge ungen er godt over to år gammal, trudde vi at ho ikkje hadde sluppe til hingsten. Men jaggu kom der ein liten lamababy til verda, heilt utan komplikasjonar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Anonym

Ma stoppe met mjolk mens kalvene med diarree er sa gammel !!!

Pa mine gard coccidioses gir mye diarree, fra 3-4 uke som kalv :( , kryslinger fra angus/nrf har storste problemer met dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...