Gå til innhold

kraftfor


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym
Det er ikke så viktig det. Pris og ditt forhold til den enkelte leverandør kan vel styre litt. Begge har bra kraftfor. Men det aller viktigste er grovforet. Godt grovfor er viktigst.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne_1

Spørs hvilken ytelse du vil ligge på.

Vi gikk over fra FK til Fiskå i fjor. Bruker nå Fiskå sitt TopLac kraftfor. Er veldig godt fornøyd og har økt ytelsen etter det. Vet også at den danske foringsrådgiveren (husker ikke hva han heter) som Forum ku (Jæren) benytter seg av, anbefaler TopLac på det varmeste. Kjenner selv blandingen fra Danmark. Mener det er DLG som har utviklet det.

Men en ulempe er at foret er dyrt.

Har ikke undersøkt pris hos FK da det ikke er aktuelt for oss å handle der lengre.

 

En annen fordel med Fiskå er at man får veldig god service der kontra det man får ved FK og de to andre samvirkeforetak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjellp_1

generellt er det mykje betre service hjå private bedrifter, fordi dei veit at visst dei ikkje har fornøgde kunder, kjem kundane ikkje igjen.

 

samvirke lever etter prinsippet om at kunden ikkje veit sitt eige beste, og kjem igjen uansett. min erfaring er generellt dårleg sevice i samvirke

 

har brukt toplac i nokre år no, om snittytinga pr ku, har auka med snart 1000 liter pr årsku. alt anna er likt som før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

eg er ikkje i tvil om ka eg vil bruke, og det er utelukkande fk, fordi det er samvirke, og fordi det etter mitt syn er eit godt produkt.

 

kor er det dokumentert at fiskâ sitt betre enn fk sitt? i sals brosjyra til fiksâ eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
gikk i vår over fra norgesfôr sitt drøv energirik til fk sitt formel elite. har ikke noe godt belegg i min påstand, men mener å se en bedring i melkeytelse med fk sitt for. Som tidligere nevnt, kvalitet på grovfor er helt klart viktigst. finnes det undersøkelser der det kan vises til signifikant forskjell mellom ulike leverandører sitt kraftfôr beregnet til de ulike ytelsene? vil evt gjerne høre om det?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest larsen_1
her går det på norgesfor. helt og holdent på at de har bedre service eller fk. men jeg er en liten bruker så de har vel ikke så mye til overs for de som ikke bruker så mye kraftfor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...