Gå til innhold

Pris på sauklipping.


Nilss1

Anbefalte innlegg

Hvor mye betaler du for sauklippinga og har du norsk eller utenlandsk klipper? Jeg klipper rundt 2000 sau i året og tar 25 kr +MVA pr stk. Har ingen som klager på prisen, men har hørt at skottene som drar rundt i her tar 22 kr pr sau. Lurer på hva prisene ligger på rundt om i landet. Er det noen som har synspunkter på linjeklippinga som Nortura prøver ut?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Ikke noe å si på prisen din.Jeg klipper selv, ville bare kommentere litt.Fikk ulloppgjør i dag etter vårklipp av ca 100 av mine egne, rett i overkant av 3000 kroner.Prisen har gått ned siste året, det blir jo ikke rare utbyttet for de som må leie klipper, og det gjelder jo de fleste.Er det mange som kommenterer dette når du er rundt og klipper vårull ?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Anonym
Trur 25 kr/sau er vanleg pris. Har ikkje fått rekning frå klipparen vi brukte i år, men han er i alle fall verd såpass. Veldig flink og skånsom, og mykje raskare enn om eg skulle streva med ein utrena kropp for å få av ulla sjølv. Som du seier, ulla må av, må liksom sjå meir heilskapen i det, ikkje berre ulloppgjer mot klippekostnad. Har også høyrd om prisar opp mot 30 kroner. Sikkert store lokale forskjellar.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Her på sunnmøre har prisen på saueklipping passert 40 kroner. Det er ein ire som klipper. Prisen har stige med meir enn 10 kroner på to år. Er det for lite konkurranse her?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor på Jæren i Rogaland og vi har de siste 2 årene betalt 33 kr + MVA pr sau/lam som blir klippt. Vi har brukt 3 stk fra New Zealand som til vanlig klipper på Fatland Jæren. De tar all jobben med henting, klipping og sorteing av ull. Vi har ikke gjort annet enn å holde dem med selskap under klipping og servert middag etterpå.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ein ok pris dersom det er fleire som skal arbeide med klipping og ullsortering. Her har som sagt prisen auka mykje. Før var det klipping og ullsorterar som gjorde jobben for 30 kroner per dyr. No er det over 40 per dyr utan ullsorterar. Det må vel seist å vere ein sprek pris? Med god tilretteleging blir det lett klipt 30 dyr i timen, så timeløna vert uansett god. Det er no slik at vi er fleire som vurderer å få fleire klipparar inn på marknaden her.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...