Gå til innhold

FORMEL Fiber grovformangel


Gjest

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med dette kraftforet på melkekyr? Sliter med og få kyrne til og melke godt. hadde bedre resultat med energi 80. har samme grovfor tildeling og ca kvalitet. har ca grovfor tildeling på 30-33 kg pr dag Fem pr kg tørrstoff 0,85

NDF gram/per kg ts 580

PBV gram/per kg ts 10

1 kalvskyr melka ca 28-30 l pr dag

ellers har dem logge på 35- 48 l pr dag og ytelsen er redusert betraktelig etter jeg begynte med grovformangel. rådgivern min sverger fortsatt til grovformangel men tror det blir unødvendig dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stigo_1

Noen som har erfaring med dette kraftforet på melkekyr? Sliter med og få kyrne til og melke godt. hadde bedre resultat med energi 80. har samme grovfor tildeling og ca kvalitet. har ca grovfor tildeling på 30-33 kg pr dag Fem pr kg tørrstoff 0,85

NDF gram/per kg ts 580

PBV gram/per kg ts 10

1 kalvskyr melka ca 28-30 l pr dag

ellers har dem logge på 35- 48 l pr dag og ytelsen er redusert betraktelig etter jeg begynte med grovformangel. rådgivern min sverger fortsatt til grovformangel men tror det blir unødvendig dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne_1

Hei

Svaret er ganske enkelt:

Gå over til Fiskå TopLac, så skal du se resultatene kommer. Vi har ihverfall hatt fremgang på ca 800kg Ekm etter vi gikk over til Fiskå for 3 år siden og begynte å bruke TopLacHøg. Brukte tidligere Formel EliteHøy. Siste 12 mnd- 9.806 kg Ekm- 3.56 i protein og 4.63 i fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VI begynte og med Fiber Grovformangel og gikk mye ned i melk så begynte med Elite 80 og da spratt de opp igjen til det de hadde før. samme med protein, den gikk fra Ca 3,45 til 3,20 med grovfor mangel og da eg bytta tilbake til Elite 80 gikk den til 3,45 igjen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...