Guest Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 Noen som har erfaring med disse dyrene? Melker de så godt som noen påstår? Hvis de i snitt ligger over NRF i avdrått, så synes jeg det er rart at det ikke finnes flere av disse. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 Noen som har erfaring med disse dyrene? Melker de så godt som noen påstår? Hvis de i snitt ligger over NRF i avdrått, så synes jeg det er rart at det ikke finnes flere av disse. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 6470_1 Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 Vi kjøpte med 3 krysningskviger(melkesimentalxNRF)for 7-8 år siden.Erfaringene vi gjorde var att simental er en god kjøttrase og ikke en god melke rase.Kvigene ble paret med melkesimental okser men avkomene ble heller ikke noe serlig gode melkekyr(under 6000l i årsavdrått).Nå er det sikkert noen som har mer erfaring en meg med MS,men jeg er sikker på att årsavdrtått Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 6470_1 Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 Årsavdråtten er i snitt høyere med NRF,skulle jeg avslutte med Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Magne_1 Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 har enkelte dyr som vi har krysset med melkesimmental. Våre erfaringer er at melkemengden ligger i underkant av NRF. Andre erfaringer er atde sjeldent er syke. Dog har vi hatt litt problemer med fruktbarhet og synes de er Veeeeldig sta.. Ellers ei go ku. :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Runar_1 Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 er inig i da. di er forferdelig sta, og mi erfaring ( som er 2 kyr. men uannsett) er at dei er fæle å skitna seg ut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.