Gå til innhold

Gjerde


Gjest

Anbefalte innlegg

Skal sette opp ca 2000 meter med sauegjerde. Firkantnetting og imprengnert påler på 8 cm. Hvor langt er anbefalt avstand mellom pålene? Det er tildels mye snø(over en meter) enkelte steder der gjerdet skal stå Skal leie 2 personer til å sette opp gjerdet. Hvor mange meter kan de sette opp pr. dag når påler og netting er i nærheten? Skal betale vanlig lønnsatser, men lurer på om det er lurest å inngå avtale på timeavtale eller antall ferdig gjerdemeter pr.dag? Det er ukjente personer for meg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Skal sette opp ca 2000 meter med sauegjerde. Firkantnetting og imprengnert påler på 8 cm. Hvor langt er anbefalt avstand mellom pålene? Det er tildels mye snø(over en meter) enkelte steder der gjerdet skal stå Skal leie 2 personer til å sette opp gjerdet. Hvor mange meter kan de sette opp pr. dag når påler og netting er i nærheten? Skal betale vanlig lønnsatser, men lurer på om det er lurest å inngå avtale på timeavtale eller antall ferdig gjerdemeter pr.dag? Det er ukjente personer for meg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest peugeot_1
Skal det være permanent gjerde med så stor snømengde bør du ikke gå for større avstand mellom pålene enn 1,5-1,6m.Pass på at nettingen blir godt oppstrammet. Det lønner seg også å legge på en sterkere topptråd evnt. også binde opp nettingen i denne. Ville gått for forhåndavtalt meterpris eller fastpris på hele lengda når det er som du sier ukjente personer som skal utføre jobben.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tracker_1
Få en fastpris på hele greia, så vet du hva du har å forholde deg til. Kan være lurt å avtale når gjerdet skal stå ferdig og. Sist å ikke minst\; Det er dyrt å sette opp gjerde, så du må være sikker på at det blir gjort ordentlig. Betaling når jobben er avsluttet, så stikker de ikke av etter halvgjort arbeid:-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Takk for svar så langt men hvor mange meter kan 2 personer sett opp av ferdig gjerde pr. dag? Må jo ha noe å forholde meg til når det gjelder en fastpris kontra timespris. Hvor mange kroner for hver meter kan jeg tilby i betaling?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest larsen_1

timespris da blir jobben gjort skikkelig, det er jo viktig at pålene er godt slått nedig jorda og nettingen stram og godt festet. men det må også siest at det skal gå og sette opp xxxx antall meter pr dag.

300 meter på en dag skal det gå og sette opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Erlend_1

Pleier å ta ei talje i traktoren til å strekke opp med, på hver rull. Da får du fin strekk i gjerdet, samtidig som det er enkelt å kontrollere. Kan jo gjøre det oftere, i svinger og ujevnheter. Viktig å sette skråstag i begynnelse og slutt av strekket, slik at ikke alle stolpene forskyver seg. Tror 300 m er godt realistisk, men dette avhenger jo av jordsmonn/forhold.

Pleier å ha med meg traktroren med stolper og utstyr, kjører ut stolpene først, en mann går bak å skritter opp og legger ut. Deretter ruller jeg ut en rull og strekker opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Jeg kan levere stolper, du kan få pris på dem ved å enten ringe meg på 970 24 656 eller sende en E-post
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...