Gå til innhold

Frontlaster til 1985 MF 265-4 - passer Stoll?


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg skal ettermontere frontlaster på en 1985 MF 265-4 (Sankey-hytte), og jeg har Stoll FZ10 eller FZ20 øverst på ønskelista. (Med demping og 3.funksjon inkludert.) Men ingen kan garantere at noen av Stolls MF-braketter vil passe/kunne tilpasses, og derfor lurer jeg på om det er noen som veit om f.eks MF 375-brakettene (som Stoll har) vil passe eller kunne tilpasses noenlunde enkelt. Eller at dette medfører så mye jobb/trøbbel at en bør velge noe annet.

 

Om noen kjenner til veldig gode grunner for ikke å velge Stoll, vil jeg gjerne vite om det. Men det må gå på FZ-serien, ikke gamle synder/svakheter :-)

 

Foreløpig har jeg Vreten F14 som nr 2, men er på ingen måte vaksinert mot f.eks Trima.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest tyder_1

Takk for synspunktene Markus! Ja, det kan godt hende det blir finsk, eller Vreten. Prisen er jo tiltrekkende, samtidig kan en vel ikke helt sidestille det med Stoll FZ20 funksjonsmessig?

 

Når jeg gjerne vil ha med demping og 3-funksjon i grunnpakka, blir alternativet med å kjøpe brukt traktor med laster straks endel vanskeligere. Faktisk kan jeg nå komme rimeligere ut totalt sett enn de fleste alternativene med laster som jeg har sett - sånne enheter er jo veldig nyttige, og tilsvarende attraktive og prisa.

 

Det som også har endel betydning for meg, er at jeg på dette viset starter med ikke-nedslitt forstilling. Jeg har fått fiksa opp en MF 165 med et par tiår med hard frontlasting bak seg, så jeg har fått se hva det kan innebære :-).

 

Men altså: Noen som kjenner til forskjellene mellom MF 265 og 362/375 når det gjelder brakettfester o.l.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Vet ingenting om brakettene passer. Men vil bare tilføye at eg har sett et par gamle MF'er (eks. 375 ol.) med Chief laster. Muligens noe å se nøyere på, ettersom den så ut til å passe traktoren perfekt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...