Guest Posted November 13, 2008 Share Posted November 13, 2008 Hadde vært morro og høre hvilke erfaringer SvineBønder har rundt om i landet.Type puledrift,antall årspurker,antall avente per årspurke,kombi besetning,rein slaktegrisproduksjon,salg av smågris,erfaring av purkeringer,tør/våtfor,fts/ft30 binger,bruk av råne eller SPF besetning. Selv har jeg en kombinertbesetning og 33 årspurker.Våtfor med myse/permiat.Selger noe smågris men hovedsakelig slaktegris.Gjødselkjeller ikke kumme.Fjøse er byggd på 80-tallet-påbygg av løsdrift purker i år 2000. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Trønder_1 Posted November 13, 2008 Share Posted November 13, 2008 Hadde vært morro og høre hvilke erfaringer SvineBønder har rundt om i landet.Type puledrift,antall årspurker,antall avente per årspurke,kombi besetning,rein slaktegrisproduksjon,salg av smågris,erfaring av purkeringer,tør/våtfor,fts/ft30 binger,bruk av råne eller SPF besetning. Selv har jeg en kombinertbesetning og 33 årspurker.Våtfor med myse/permiat.Selger noe smågris men hovedsakelig slaktegris.Gjødselkjeller ikke kumme.Fjøse er byggd på 80-tallet-påbygg av løsdrift purker i år 2000. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hans_Edvard_1 Posted November 14, 2008 Share Posted November 14, 2008 Hei, påtroppende svinebonde her, driver i disse dager og bygger om 2 gamle kombinert-drifts fjøs til slaktegris med våtforing (et fra 1909 og et fra 1982). Regner med å klare ca 1300 i året planlegger vidre byggetrinn 2 til full konsesjon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rånesvein_1 Posted December 4, 2008 Share Posted December 4, 2008 Lite grisesnakk her ja. Driver kombinert opp til konsesjon. Nettopp ferdig med nybygging. 2 FS-avdelinger og 1,5 saktegrisavdelinger i nybygg. Purkeavdeling og 0,5 slaktegrisavdeling i gammelt fjøs. Daltec tørr-foringsanlegg. Skov ventilasjon. Erfaringer på forskjellig antall foringer pr dag??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deere 6210 Posted December 13, 2016 Share Posted December 13, 2016 Hei, tar opp ein gammel tråd, går å vurdere å bygge til kombinert svineproduksjon, driver i dag med 700 slaktegris i året.er det nåken her inne så driver kombinert å vil dele erfaring? Eksempel på puljeplan? (7 ukers) , lurer sjølv på 2 stk ft30 fødeavdelinger. Hadde vore supert vist nåken hadde hatt tegninger på kombinerte bygg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted April 24, 2017 Share Posted April 24, 2017 hei, han nåken spørsmål angående gjødeslareal i slaktegrisbinger, har nemli ein plansilo så er 6 meter djup så eg vurdere å støpe dekke på å legge spalteplank på gjødselareal, men må eg ha renner under spaltene eller kan møkka gå rett i møkkjelleren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deere 6210 Posted April 25, 2017 Share Posted April 25, 2017 hei, han nåken spørsmål angående gjødeslareal i slaktegrisbinger, har nemli ein plansilo så er 6 meter djup så eg vurdere å støpe dekke på å legge spalteplank på gjødselareal, men må eg ha renner under spaltene eller kan møkka gå rett i møkkjelleren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.