Gå til innhold

Styret i Tyr


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen, takk for et interessant fora.

Ser i følge Nationen det brygger opp til storm i Tyr, er det noen som har synspunkter på det?

Hilsen fremtidig storfekjøtt produsent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen, takk for et interessant fora.

Ser i følge Nationen det brygger opp til storm i Tyr, er det noen som har synspunkter på det?

Hilsen fremtidig storfekjøtt produsent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, dette er iferd med å bli en parodi. Greit nok, det har alltid vært sterke personligheter og endel alternativ tenkning innenfor kjøttfemiljøet MEN sånn som dette håndteres pt kan ikke vi godta at det blir framover.

 

Seminsalget stuper, sentrale kjøttfeprodusenter importerer konkurrerende sperm som ikke er klarert med koorimp. Man setter altså tilside næringens indre justis for å minimere sannsynligheten for å importere sykdommer. Dette er ikke hemmelig informasjon og sentrale produsenter har da ikke fått levere okser til Staur. Andre blir da frustrert fordi at når slikt har skjedd før så har produsentene blitt kastet ut av TYR osv osv osv osv. TYR styret velger å kaste ut ett styremedlem som tar opp saken i styret. Styret på sin side hevder det er en personalsak og dermed har man rykket nærmere store splittelser i TYR og jeg skal nesten vedde på at ett eller flere av raselagene vil trekke seg ut og administrere sitt eget opplegg og samarbeide med store trygge GENO.

 

Saken har sikkert mange andre aspekter men som produsent synes jeg det er uhørt at man er villig til å ofre deler av dyrehelse for å få personlig profitt.

 

Kom gjerne med innspill om jeg har misforstått :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Anonym

Forstår ikke hvorfor \&quot\;Charolais\&quot\; har det kalle navnet han har, det skinner jo så tydelig igjennom at dette er en Limousine avler....???

Om Geno vil ha et sammarbeid med et enkeltstående raselag har jeg mine tvil om, hvorfor skulle de ikke heller velge å importere sæd, fra utlandet uten å dele med et norsk raselag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...