Gå til innhold

slakte gris hjemme


Gjest

Anbefalte innlegg

hei, vi har to griser som vi forer opp til slakting. vi ønsker ikke å selge kjøttet men ha det til oss selv. vi vet vi kan levere til slakting hos notura, men egentlig ønsker vi å slakte hjemme, men verken jeg eller samboeren vil slakte selv, vi ønsker at en som virkelig kan det gjør den jobben siden det er så viktig at det blir gjort riktig. vi bor rett utenfor trondheim og lurer på om noen hvet hvordan vi kan gå fram for å få finne en godkjent slakter som kan slakte så lite som 2 griser.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JRL_1

hør rundt i bygda, det er ikke lenge siden det var vanlig å slakte selv til eget bruk. Helt sikkert noen i området som kan.

Med godkjent slakter mener du kanskje en med fagbrev? Slaktet vil ikke bli godkjent/stemplet uansett, mm. det kommer et godkjent mobilt slakteri, så du kan like godt satse på en med erfaring med gårdsslakting. Mye flinke folk uten fagbrev, men referanser skader ikke.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest billy_the_kid_1
Det er jo opp til fleire som går på jakt her i landet. Dei fleste storviltjegere kan gjøre opp et dyr. Få ein med og gi han litt kjøtt for jobben.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest villbo_1

Det er selve avlivingen vi vil ha hjelp til. viktig at dyret blir avliva på en mest mulig human måte og da kreves det erfaring. det var vel erfaring jeg mente, og det er sikkert mange flinke folk som ikke har fagbrev og referanser er nok lurt. inntil nylig tok de imot gris på slakteriet som ligger 1 km fra oss så de fleste oppover dalen her jeg bor har avlivet grisen sin der i alefall siden 70 tallet, det var det vi gjorde når jeg var barn og mamma mener det var vanlig praksis her i området.

 

å gjøre opp kjøttet er greit, partere har jeg vært med på mye, og samboeren har jobba på gilde, og så har vi en slakterkompis som skal hjelpe oss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...