Gå til innhold

starte med bier.


Gjest

Anbefalte innlegg

Hallo. Er det mulig og ha en grei inntekt med honning produksjon. Og hvor mange kuber må man ha. Vis man skal begynne fra bunn og jobbe seg opp. Jeg har egen gård med drift byff som står tomt, så har lager plass.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt så er det nok lurest å begynne fra bunnen og jobbe seg oppover. Skaff deg en 5-6 kuber fra et lokallag, gå på et kurs og allier deg med noen som har gjort dette i årevis. Så kan du formere opp fra de kubene til så mange du rekker over når du begynner å få det inn i fingrene

 

Dette er et håndtverk som krever fingerspitzgefyl og det kan anbefales å starte i det små. Jeg har tre kuber p t og tenker å jobbe meg oppover litt fra det, så langt det lar seg forsvare. Jeg vil tro at det kan la seg gjøre å ha en grei bi-inntekt :) fra det på sikt.

250 kuber regnes som ett årsverk. Så jeg har jo litt igjen på det da. Men du all verden så glad jeg bare har de få å jobbe med nå som jeg ikke kan all verdens. Da kan jeg følge nøye med på hvilke konsekvenser ting som skjer får, og det er lett å ha oversikt. Hadde jeg hatt 30 så tror jeg jeg hadde blitt utlykkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...