Gå til innhold

strøm bånd til sau.


Gjest

Anbefalte innlegg

Heisann. Kan man bruke 3mm tråd plast med ledere eller 18/20mm el band til sau på utmarksbeite. Kan få låne et utmarksbeite vis jeg tar ned tråden før jakta. Så tenkte på plast med ledere og trommel til å rulle opp med. Peler og isolatorer kan stå. Hvor mange tråder vil dere anbefale.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Minimum 2 -helst 3.Ville ikke brukt plast.Wire er mye sterkere,men best med forstrukket tykk ståltråd.Gjerdet bør tåle at en sau presser imot.Når de begynner å ha en del ull,vil det i tørre forhold være god kontakt med gjerdet før de får støt.Lærer de først at det går ann å kome igjennom,har du problemer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Hva med el nett koster en del da og hva et holdbarhet. Probleme er jo at jeg må plukke ned alt vært år. Få kansje lov og legge det ned. Noen som har noen anbefalinger vis jeg må spole det inn på trommel vær høsten hva jeg må bruke.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Tror jeg ville gjort det skikkelig med permanente impregnerte stolper, isolatorer og ståltråd jeg. Når høsten kommer legger du ned ståltråden og passer på at den ligger nede ved bakken så slipper jegerne å snuble i den og du slipper å få kjeft for det. Uansett greit å legge ned ståltråd før vinteren. Veldig enkel og grei inngjerding. Du kan ha langt spenn mellom stolpene og det blir en brøkdel i pris i forhold til netting. Faktisk bortimot gratis med SMIL-midler. Noen finner ut at det går an å komme seg gjennom, bare luk ut dem kjapt, før de andre lurer på hvordan den sauen kom seg gjennom og prøver selv. Her går 95% av alle sauene fint innenfor gjerdet, mens noen få er håpløse og sendes på annet beite med netting. Men når jeg holder så godt som alle innafor med innmark rett på andre siden av gjerdet så bør det være en smal sak i utmark. Men sauer er vel forskjellige de også.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...