Gå til innhold

satse på sau.


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei. Meg og kona har fått tilbud av en nabo og kjøpe hele flokken han sinn med sau. Han har blitt alvorlig sjuk og kort tid og leve i gjenn. Vi har en gård med 25mål dyrka og 100mål innmarksbeite nå og en del utmarksbeite. Vi kan få mere dyrka med og leie. Han har 100 vinterfôret sauer nå som jeg må kjøpe. Jeg har ikke utstyr til og slå med men har fjøs. Og har fått tilbud av en lokal bonde og kjøpe silo for 350kr rundballen.tror dere dette er noe og starte opp med, kona kommer fra storfe gård. Pris for sau har vi ikke fått ennå men han sa at vi fikk de billig. Noen som har gjort noe sånt sjøl her. Kommer fra gård sjøl men kun skogs hogst.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Blir vel omtrent som å starte fra scratch med en rimelig stor flokk med en gang. Innmarksbeite har dere ganske bra mengde av, de bør likevel i utmarka om sommeren, for smittepresd og for å utnytte utmarka. Rundballer, prismessig er det umulig å gi noe svar uten å ha foranalyse. Du vet heller ikke hva du betaler for så jeg ville kanskje spurt om å få en analyse. Du må definitivt skaffe deg mer innmark, eller basere deg på kjøpt for. Kompetansemessig er det som det meste av andre ting, du blir god i det du er interessert i og motivert for. Det er en betydelig arbeidsmengde og spesielt i lamminga er det greit å ha litt ballast. Kanskje noen andre naboer som kan være litt mentor? Kjøp også boka &quot\;helse og velferd hos sau&quot\;, definitivt et lønnsomt kjøp! Ellers kan du lese en del på lindholtdata.no/disku.aspx, der er det kun sau.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Rundballene er av god kvalitet. Det er familie som selger. Hvor mye utmarksbeite vil dere ha anbefalt til 100 sau.jeg har beiterett og få låne av naboer vis jeg vil pluss så har jeg egent.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...