Gå til innhold

Høglandsfe, hvordan starte?


Gjest

Anbefalte innlegg

Har en tid tenkt på å begynne litt med høglandsfe. Har ca 60-70 da med utmark/lauvskog som vokser til. Tenkte noen slike kunne hjelpe å holde lanskapet litt i hevd samtidig som jeg kunne få litt nytte av eiendommen. Har tilgang til 60 da gressproduksjon. Områdene er ikke utsatt for mye opptrakk og gjørme. Ikke mye nedbør. Tenkte å sette opp skikkelige gjerder nå i vår. Når er beste tid å starte opp, og hvor mange dyr bør man ha. Er begrenset pga mitt lille areal, men ca antall? Hva krevest av skjul for dyra. Har ikke egnet fjøs, men tilgang til et lagerbygg med tak og 3 vegger.

Hva er normal pris på ei kyr? Hvordan blir kjøtt solgt på disse dyra. Tenkte å ta litt til egen familie osv. Sender man dyra på slaktehus og tar pakket kjøtt tilbake f.eks for så å omsette det på egen hand. Og er det da noe å tjene på det?Blir uansett ikke snakk om de store mengdene i mitt tilfelle. Er kjøttet lett omsettelig?

 

Kjekt om noen med erfaring kunne ta seg bryet med å skrive litt her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hei!

 

Eg kjøpte 4 kvigekalver for 4 år sia. Eg kjøpe desse inn i januar mnd. Hadde då gjordt om eit sauefjøs til binger og forhekk for storfe. Hadde dei inne fram til eg sleppte dei på beite.Grunnen til dette var for å sosialisere dei mest mogleg sidan høglandsfe kan vera litt skjerre og sky..Dette har gjeve gode resultat i ettertid i form av sosiale dyr.Høsten,same året fekk eg tak i ein okse som eg leigde inn for bedekning. Ein god avlsokse kostar mykje, så eg valgte det i starten. Nå har eg kjøpt inn ein okse som eg reknar med å ha i 2 år. Kvige-kalvane ga eg 12000 kr for. Desse var stambok-førte.Har pr dags dato. 8 mordyr,1 okse og 2 kastrater under oppforing. Har kun vore utgifter til vetrinær ifm kastering. Ellers fine og friske dyr og eksremt gode til å holde beite nede. Ver litt opps på opptrakking av jorde og forplass ute, men det har du allerede nevnt så det fiksar du nok fint.. \;)

 

Eg har som nemt bruka eit ommbygd sauefjos, men fins utallige løysingar her.. Erfaringa mi viser at dei vil kun inn under tak på varme sommardagar.Ellers stort sett ute året rundt..

 

Kan og i farten nemne at vist du har eit plantefelt av gran så styr gjedet unna dette.. kan vera harde på mindre grantre..

 

Økonomien i dette har ikkje vore det heilt store hos meg endå.Men ser potensialet i å utvikle egne gardsprodukt.Men har teke litt tid. Har gjordt invisteringar i ein god uteforingsplass og bygd opp besetninga.

 

Håpar det kunne vera litt til yhjelp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...