Gå til innhold

hvor mange sau kan jeg ha over vinteren på 3,5 mål?


Gjest

Anbefalte innlegg

Har en plan om og ha noen sauer over neste vinter, men er usikker hvor mange sauer jeg kan ha på 3,5 mål grovforareal

jeg skal hesje, men 1 eller 2 slåtter?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Anonym
Om du skal fore sau kun på egenprodusert for er det ikk mange. Jeg bruker 30 baller på 20 sau i løpet av vinter. Nå et det mye svin til tider. Men om du kjøpet for utover areal så kan du ha så mange du vil.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest billy_the_kid_1

kommer an på hvor du bur. Men med to slåtter vill du fint klare 2 sau på målet totalt 7. så kan du sjå om du kan auke til neste år.

Det er ufint av rune som skal vere så for rekrutering til landbruket og matproduksjon, og komme med slikt når den yngre generasjon vil starte opp............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Har du tilgang til beiter? Sjøl har jeg 15 ammekyr på 30 mål slåttemark, så det er mye som går. Har tilgang på gode beiter som gjør beitesesongen lang.

Du kan nok trygt ha 3-4 uten å være bekymret. Har du bra med beite så kan du ha de ute litt lenger på høsten og tilleggsfore, da de vil finne en del av maten selv.Fortell gjerne litt mer om de områdene du evt skal beite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Ein rundball per sau per vinter CA. her sler dei ca. 4-5rundballar per mål på ein sesong.

Uansett, start med sau, sau er topp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars_Olav_1

har tenkt og ha sau på hobbybasis har tilgang på 50 mål slåttemark om jeg vil satse på sau, og grovforareal tror jeg ikke er noe problem og få tak i hær i området:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars_Olav_1

har vært sauedrift på gården fram til 200, bra gressavlinger og ganske greit beite, med mye bjerkekjerr og lignende.

hvis jeg senere i livet får en arbeidsplass hjemme vil jeg kombinere sauehold og verpehøns:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...