Gå til innhold

Sipma Rundballe presse.


Gjest

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med noe av sipma/agro sit utstyr? aldri verken sett eller hørt om det før. men virker i en ganske rimelig prisklasse.

det sies at det er en eksakt kopi av Krone 125 pressa. (ny type)

Noen med noen formeninger om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrSvihus_1

Noen som har erfaring med noe av sipma/agro sit utstyr? aldri verken sett eller hørt om det før. men virker i en ganske rimelig prisklasse.

det sies at det er en eksakt kopi av Krone 125 pressa. (ny type)

Noen med noen formeninger om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrSvihus_1

Den jeg fant på finn som halles agro, er både presse og pakker for 99000. uten kniver. men ligger vel på en 120-145000kr. ny.

 

det er mit første år jeg skal presse. så jeg er ganske fersk.

skal balles rett under 400 mål. i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For guds skyld, ikke finn på å kjøp agro/sipma presse, har pressa til en som hadde, og det var minst dobbelt så mye i ballene mine enn de han hadde lagd selv.

 

Enten lei pressing eller kjøp ei presse av kurant merke, helst med kutting. Mest sannsynlig blir det billigst totalt sett å leie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrSvihus_1

Takk. bra å hørre d nå å ikke om jeg hadde kjøpt den å plutseli ble etterpå smart.

Ja har veldi sansen for welger. Prøvde nettop å få grabbet til meg ei som ligger på finn. men den røyk ut fortere den skjit! men får vel smøre meg med tolmod å vente.

 

Noen andre bra tips til en som ska bejunne med pakking?

 

Hvor mange baller har en presse gått om den ikke har så mye liv ijen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Anonym
Sipma/Agro 120 pressa har godt rykte på seg at rundballene blir harde og kompakte. Årsaken er at de har dobbeltvirkende hydraulisk lukking av bakluka, samt en tvangsmater som mater inn gras, høy og halm uansett tilstand. Har hørt fra bønder som har gått over til et annet merke, som sier at de ikke klarer å få til så kompakte og harde baller med den andre pressa. I Norsk Landbruk nr 15 år 2000, var det en test med Krone, Welger, John Deere, Agro 120, Claas 180 og Claas Rollant. Hvem vant? Agro pressa var den eneste som gikk i vått gras, var den billigste og hadde meget harde og kompakte rundballer i forhold til konkurrentene.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...