Gå til innhold

Kraftfórpriser


Gjest

Anbefalte innlegg

Nå har ikke jeg holdt på så lenge at jeg kan uttale meg noe særlig om prisstigning, men jeg synes kraftfór prisen på mine sauer er uforholdsmessige dyre. Hva betaler dere andre sauebønder for kraftfóret? Jeg kjøper i 25kg sekker nå, men vurderer bulk. Er det noe å spare på dette? Handler forøvrig hos FK. Fint hvis noen la ut litt pris på det de kjøpte o.l
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hei.

Jeg betalte kr 2872,- (3590,- inkl mva) for ein 800kg sekk med formel sau nå siste levering. Hadde små sekker før, men gjekk over til storsekk. Tjente litt pr. kg å gå over fra 25kg sekker til storsekk. Hvis ein har plass så syns jeg storsekk er mye mer annvendleg enn småsekk. Kan tenke meg det er noen øre billigere pr. kg fra storsekk til bulk. Bulken/tanken koster litt, men den varer i mange år.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svein.loeken

Hvis jeg skjønner prislista til FK rett, så kan Formel Sau i 25 kg sekker koste nesten 5 kr pr kg + mva. Dvs kr 125 + mva for en sekk. Grunnprisen er 3,99 + 0,80 i frakt + .0,25 for brutt pall. (Om en kjøper sekker enkeltvis,

I storsekk er prisen 3,49 + 0,30 i frakt, dvs. 3,79. (20 ore mer enn Mc betalte?)

I bulk er prisen 3,19 + ca 0,20 i frakt. (varierer med kvantum mm).

Så det kan faktisk bli minst kr 1,50 mer pr kg å kjøpe i småsekk enn i bulk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåtass_1
Ut fra prisene til FKRA er småsekk nesten 1 krone dyrere per kilo enn pris i bulk (NB: Før frakt!), 4,50 mot 3,50, gjelder vanlig Formel sau. 700 kg sekk koster like under 4 kroner kiloen, og må vel være et bedre alternativ enn småsekk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Ser på kjøpshistorikken min at formel sau 800kg har gått opp fra 3.15/kg i 2007 til 4,04/kg i 2013... Men med mitt forbruk utgjør ikke prisstigninga mer enn ca 40 kr/sau...

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...