Guest Posted November 21, 2012 Share Posted November 21, 2012 Overtok nylig en gård som i hovedsak har vært produsert gris på. Har en god del kraftfór igjen, og lurte i den forbindelse på om dette er noe jeg kan legge gi sauene? Eller om jeg bare må kaste det, eventuellt legge ut til vilt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Alex_1 Posted November 21, 2012 Share Posted November 21, 2012 Ble noen skrive feil. "\;Om det er noe jeg kan gi sauene"\; Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Apple_farmer_1 Posted November 21, 2012 Share Posted November 21, 2012 Ellers så er jo grisen lik oss fordøyelsesmessig, mens sauen er drøvtygger... Vil tro at det har betydning for hvordan kraftforet produseres. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Alex_1 Posted November 21, 2012 Share Posted November 21, 2012 Jepp og jeg regnet med det, men ville bare spørre for å være sikker. Hva kan jeg bruke dette til? Er for galt å hive såppass med tonn av dyrt kraftfór.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted November 22, 2012 Share Posted November 22, 2012 Det er kun fiskemjøl i purkeblandinger, ikkje i smågris og slaktegrisfor. Når det gjeld drøvtygger vs gris må ein hugse på at ein snakkar om korn, som står på menyen til begge dyreslag. Ville absolutt brukt kraftforet! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted November 22, 2012 Share Posted November 22, 2012 Sau skal ikke ha kr for med kobber, kast de. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted November 22, 2012 Share Posted November 22, 2012 Jeg mener det ikke er lov å bruke svinefor til drøvtyggere, som andre her har nevn. Men hvorfor ikke fore opp noen griser på det da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.