Gå til innhold

oppstart av pelsdyr som tillegsnæring


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei

lurer på å starte opp med en tillegsnæring for å kunne "forsvare å ha en heltids ansatt på gården har nå 150 tonn melk med påsett av alle dyr pluss innkjøp av ca 15 okse kalver og 50 lammesau.

har nå en heltids ansatt men mesteparten av overskuddet fra driften går til lønn til han

har da funnet ut att en produksjon av mink evt rev ville passe tenker da å bygge en hall med med flere burrekker

tenkte å starte med ca 1000 tisper.har relativt lite erfaring med mink så om her er noen som har mink å ønsker å fortelle litt om dagen og arbeidsmengde på en minkfarm så hadde eg sett pris på det.

 

også litt om økonomien i oppdrett veit det er gode priser no men hvor mye kan en regne med det svinger fra år til år?

hvem selger utstyr? har søkt litt på nett men finner ingenting.

leste noe om "medfinansiering" fra pelsdyrlaget? for oppstart/innkjøp av dyr noen som vet hvordan det virker? hva må eg regne med for en "komplett" farm for 1000tisper? og hva med priser på innkjøp av avlsdyr?og fra hvor?

håper noen med litt kunnskap om dette emne kunne ta seg litt tid til å opplyse meg litt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...